Grejen är ju den att både UEFA och Borås stad har rätt i den här frågan. UEFA har ju till och med som regel, vad jag vet, att inga konkurrerande företag får verka på samma plats (alltså arena och väldigt närliggande omnejd) under ett evenemang som arrangeras av UEFA. Men Max ska ju verkligen inte behöva stänga igen sin verksamhet och förlora massor med pengar på att en konkurrent ska synas på deras plats.
Min åsikt är således att UEFA själva borde kollat upp Borås Arena bättre innan man ingår ett avtal med dem. Nu missar Borås (och kanske Sverige över huvud taget?) fyra dagars jävligt bra fotboll som man sällan får se i Borås över huvud taget.
Hoppas Borås kommun på något sätt kan få någon sorts ersättning för det här. Dom borde ju åtminstonde prova. Det är ju knappast deras fel att UEFA klantar sig innan dom ingår ett avtal.
EDIT: Jävligt starkt av Borås kommun att för övrigt lyssna på sin befolknings åsikter och sedan gå emot UEFA. Skönt att se politiker som bryr sig om vad majoriteten vill. Se och lär, Alliansen. (Off topic som fan, men jag kunde inte låta bli)