Blomdahls tackling var helt sjysst, och även om jag tycker synd om Lindgren så är det sånt som händer i hockey.
Efter att ha sett Morgan Johansson döma så kan jag ännu bättre förstå alla de spelare och ledare som blir förbannande. Och om Peter Andersson (domarbasen) ska ha något fog för att försöka få tyst på kritiken mot domarna så ska han nog ta ett allvarligt samtal med Morgan. För det här var ta mig djävulen det sämsta jag sett. Jag tyckte att debutanten Björn Larsson satte ett riktigt lågvattenmärke, men det är var sju resor värre.
Jag vet knappat vart jag ska börja, men en bra grej är väl det som föregår Luleås 5 mot 3-läge. Niklas Persson tränger sig fram och rivs ner bakifrån. Kan inte bli annat än straff. Sekunden efteråt får Luleå istället med sig en otroligt billig utvisning som leder till ett 5 mot 3 när Melichar (korrekt iofs) blir utvisad för "puck out".
När LHC sedan spelar 5 mot 3 lägger en utespelare i Luleå handen på pucken i målgården. Reglerna är klara och tydliga på den punkten. Straff! Men icke... Av någon okänd anledning lyckas Johansson fria även för den incidenten.
I tredje perioden hakar Pihl en Luleåspelare och får 2 minuter. Klockren hakning, men domslutet är helt fel. Detta eftersom Luleåspelaren är fri, och därmed ska det vara straff. Han är långt före Pihl och straffen är helt solklar. Även den missar Johansson.
Luleå får dessutom ett mål felaktigt bortdömt för hög klubba. Ribban är det som gäller, och klubban var inte uppe i den höjden.
Dessutom får Luleå med sig två ytterst billiga utvisningar i slutet av tredje. Detta för incidenter som Johansson släppt i hela tredje perioden.
"Domarskandal" är nog bara första bokstaven.