Moridin Har du senaste versionen (2.0.4) av SopCast så kan du använda Denna Guide. Annars använder du denna guide, men den övre gör så att man automatiskt kan öppna upp streamar i VLC med ett musklick. To use VLC... • Download VLC at http://www.videolan.org and install it. • Start the SopCast stream and let it buffer. • Open VLC, go to Open Network Stream, select "HTTP" option, and type in 127.0.0.1:8902 (If port 8902 doesn't work, try 8912). • You MUST leave SopCast running; closing SopCast closes the stream. • You may need to mute the sound on SopCast so it doesn't bleed with the sound in VLC.
MagnuM Kanon! Och med 16:9 inställningen så blev ju bildkvaliteten riktigt bra! Till och med på en stor tvskärm. Forza HQ-Stream! // MagnuM
smocken_jesus jävla skit satte dom en straff med och man fick inte ens se anledningen till straffen FAN!!
Moridin Junland slog undan skridskorna på en Luleå-spelare i friläge, han åkte väl inte skridskor ordentligt... Tror det kan dröja med besked om streamen då streamaren inte är online på forumet.
smocken_jesus det blir väl förmodligen inte till o få se nått mer av matchen eller va tror du moridin?
Ubbii Moridin wroteOm bilden ser lite konstig ut så kan ni fixa det i VLC: Video >> Bildförhållande >> 16:9. Vart hittar du bildförhållande? Under video hittar jag bara spår 1.
crikon Varför får jag ingen bild när jag öppnar nätverksströmen i VLC, har bara ljud men ingen som helst bild?
Ubbii crikon wroteVarför får jag ingen bild när jag öppnar nätverksströmen i VLC, har bara ljud men ingen som helst bild? Det är ingen som har någon bild för tillfället 🙁
Moridin Ubbii wroteMoridin wroteOm bilden ser lite konstig ut så kan ni fixa det i VLC: Video >> Bildförhållande >> 16:9. Vart hittar du bildförhållande? Under video hittar jag bara spår 1.
Ubbii Moridin wroteUbbii wroteMoridin wroteOm bilden ser lite konstig ut så kan ni fixa det i VLC: Video >> Bildförhållande >> 16:9. Vart hittar du bildförhållande? Under video hittar jag bara spår 1. Kom på att det kan vara en fördel att ha bild överhuvudtaget 😃 Thanks Anyway