Hoppas och tror på seger till cluben med 5-2. Surovy gör 2 Z 1 Weinhandl 1 och Fransson 1.
Jag vill se en tät och tuff match med mycket känslor. Det jag saknar mest hos cluben är dom här täta fighterna som jag sett mellan Frölunda o HV. Där ligger man på gränsen och adrenalinet finns. Våra spelare ser mest ut att gå ut och spela snygg hckey eller kalla det bandy med hockeyskydd. Såg NY Rangers mot Ottava i lördags. Inga tråkiga hakningar o framförallt stod dom på skridskorna. Och vilka tacklingar. Där svänger man inte undan om man har chansen att proppa någon vilket gör att man kan ta tacklingar nåt som elitseriens primadonnor har svårt för. Vet inte hur många från elitserien som skulle fått hjärnskakning efter en sån match. Saknar kampen i eliten nåt fruktansvärt. Såg även innebandyn ikväll Warberg mot Täby och det är bra mycket tuffare spel där än jag sett på nån match cluben spelat iår. Varför är det så? Är det ingen mer än jag som saknar det lite tuffare spelet? Tyvärr är det i det fysiska spelet som cluben kommer förlora matcher framförallt framåt. På backsidan har vi resurser men dom används inte enligt mig mycket på grund av rädslan att bli utvisad.
Som sagt så hoppas jag få se Sjödin släppa pucken tidigt för han inte vill få ont av ytterligare en mangling av våra heta forwards. Jag vill inte se Lind få någon tid med puck och framförallt ska vi knäcka både Sperrle o Korhonen.