Driver73 danme wroteTre LHC-spelare har blivit uttagna till träningsläger i Visby inför VM: Carl Gunnarsson (debut) Patrik Zackrisson (debut) Niklas Persson Skitkul för dessa tre herrar. Ingen av dom har gjort bort sig under säsongen som varit (om man ser till hur resten av laget spelat). Calle har höjt sig avsevärt under säsongen. Kul. Hoppas att den kurvan fortsätter. Zacke känns ju som man inte behöver kommentera. Och sedan kommer man ju till Pajen. Faktum är att jag haft svårt att förstå varför BÃ…G inte tagit ut Pajen tidigare. Men skit samma nu. Nu får han ju i alla fall vara med. Man kan ju nu hoppas att det räcker så pass att dessa tre får vara med när det verkligen gäller i slutet av april och början av maj.
Robie Äcklligt snyggt av Sudden, när han var som bäst. http://www.youtube.com/watch?v=6U_0y-S8bVM&NR=1
Heldragna Robie wroteÄcklligt snyggt av Sudden, när han var som bäst. http://www.youtube.com/watch?v=6U_0y-S8bVM&NR=1Jaa! Det var en riktig läckerbit.
Frank erik_b wroteHärlig debut av Zacke! 2+1 efter 60 minuter 🙂 Verkligen. Och Mange har varit grym han med!
Robie Fy fan vilket jävla snyggt mål av Omark! Bland de kyligaste straffarna jag har sett!! Bra Zacke och Mange. Visar vägen för 3kr denna kväll! Men fy fasen vilket jävla straff! 😃
Tipset Den straffen är bland det sjukaste jag sett. Lobbar över målisen. Så snyggt och så svårt! Hockeygodis!! Bra Zacke och vilken back vi har i Magnus Johansson. Calle var väl inte direkt med vid 1-2. Men men. En bra "LHC-kväll" 😃
Frank Inte ett ord om Zacke i morgonens nyhetssändningar trots två mål. Allt handlar om Omarks straff. Lite trist att göra två mål i sin landslagsdebut och inte nämnas...
alfie Frank wroteInte ett ord om Zacke i morgonens nyhetssändningar trots två mål. Allt handlar om Omarks straff. Lite trist att göra två mål i sin landslagsdebut och inte nämnas... Det kan jag förstå, det var det snyggaste jag sett på en hockeyrink sen Ovetjkins liggande mål mot Phoenix. Hade inte Omark gjort det där målet hade matchen troligen inte fått nån uppmärksamhet alls med tanke på dess betydelse.
Heldragna emil_e89 wroteDet målet är det snyggaste jag någonsin sett, utan tvekan!Ja men det skulle egentligen inte vara godkännt , då han drar pucken bakåt innan han lägger in den!
Solo Heldragna wroteemil_e89 wroteDet målet är det snyggaste jag någonsin sett, utan tvekan!Ja men det skulle egentligen inte vara godkännt , då han drar pucken bakåt innan han lägger in den! I hockey får man dra pucken bakåt i en fint. Kan inte reglerna exakt, men kolla t ex på Datsyuk speciella straff i NHL så är det en tydlig bakåtdragning. Så jo, det målet var korrekt !
alfie Solo wroteHeldragna wroteemil_e89 wroteDet målet är det snyggaste jag någonsin sett, utan tvekan!Ja men det skulle egentligen inte vara godkännt , då han drar pucken bakåt innan han lägger in den! I hockey får man dra pucken bakåt i en fint. Kan inte reglerna exakt, men kolla t ex på Datsyuk speciella straff i NHL så är det en tydlig bakåtdragning. Så jo, det målet var korrekt ! Pucken får inte röra sig bakåt. Eftersom Omark (och Datsyuk som du nämner) drar tillbaka pucken ser det ut som att den rör sig bakåt men eftersom han har högre fart framåt på skridskorna är så inte fallet. Pucken rör sig fortfarande framåt, varför målet är korrekt. Kolla igen får ni se!
Micke_79 bobbe wroteRegeln med förbjudet att dra "pucken bakåt" vid straff är ändrad - det är tillåtet. Jaha okej, det visste inte jag men man lär sig nåt nytt varje dag 🙂 men jag tycker ändå inte att han drar pucken bakåt så.
Heldragna bobbe wroteRegeln med förbjudet att dra "pucken bakåt" vid straff är ändrad - det är tillåtet.Ok! Då var det utraderat! Djävligt snyggt var det iallafall.