Hittade ingen tråd som är ämnad för vårat stolta landslag. Så jag tar mig friheten att starta en. Detta kan ju vara en tråd som går att använda under lång tid. Alla turneringar och allt som rör landslaget helt enkelt!

Weinhandl och Mårtensson i fjärdefemman. Liv (?!) i mål. Honken i fjärde backparet. Pajen Persson i studion. En ny hockeyreporter som inte direkt känns som en hockeyreporter. Ryssland står för motståndet.
Detta var en kort men innehållsrik sammafattning.

// MagnuM

Var det bara för att han va svart ?

I kill Yoo. (Citat: Terrorsisten Achmed slut citat, sök på youtub om ni vill dö av garv )

Silence!

Han skötte sig bra det jag såg. Bara dom inte tar in någon med brytning så funkar alla för mig 😛. Förde tankarna till Daniel Lemma.
Hade satt 10 kr på 4-1 men ICKE 3-1 stannar vi på USCH.

2.9 ggr pengarna på Ryssland är ett härligt odds, den plus
Barca, Fiorentina och Edsbyn inbringade en skön femhundring 😃
Ska man säga något om matchen är det väl att Liv och Ã…kerman inte hör hemma i landslaget och att Tony fortfarande lider av "LHC-sjukan" trots att han spelar i gult. (Kan inte göra mål)

Tyckte programledaren var ganska värdelös. Hela studiodelen kändes lite b. Positivt att se Pajen, är inte första gången han är med i såna här sammanhang. Han gör det bra också.
Lite kul att de ägnade ett antal minuter i andra periodpausen med att prata LHC. 😃 Wikegård var även skön när han sa att Cechmanek inte ens stoppade badbollar.

Ett tillägg...
Tyckte femman med Mårtensson-Weinhandl började matchen ganska dåligt men var i tredje den femma som skapade mest farligheter. En som även var ganska värdelös i mina ögon större delen av matchen var Holmqvist, och detta säger jag inte för att han bytt klubbaddress. Hur många passningar gick rätt?

Programledaren David Fjäll gjorde väl kanske inte ett av sina bättre framträdanden, men detta var ju hans första i SVT och jag tycker han var riktigt bra förra året i "matchpuls" på svenskafans tv. Vi får hoppas på en förbättring imorgon.

Noterbart är att Fernholm ersätter Jan Sandström, lite förvånande då jag tycker han varit helt värdelös i de (få) matcher jag sett denna säs, ett nedköp om han skulle vara Loumas efterträdare.

BenkeBus wrote

Var det bara för att han va svart ?

I kill Yoo. (Citat: Terrorsisten Achmed slut citat, sök på youtub om ni vill dö av garv )

Nej absolut inte. Han kändes bara inte som att han skulle vara där. Man satt ju och var beredd på dom vanliga tråkiga SVT-kommentatorerna. Men det var inget fel på hans insats mer bara att han kanske inte var någon duktig studiovärd direkt. Inget rasistiskt, bara kändes som fel man på fel ställe.

// MagnuM

Jahopp.. Och så va Ferna med i Karjala då 😉

"Linköpings Femman" har gjort alla mål 🙂 !!

Kan väll tillägga att Josef Melichar fick in en assist på tjeckernas 1-1-mål 🙂
Sen att se Honken göra 1+2 får mig att må lite illa faktiskt.

• [raderad]

Det jag gillar med Bengt-Ã…ke är att han matchar de som visar bäst form för dagen mycket. Bra coachning i PP att låta "Linköpingsfemman" få ta det powerplayet. Att det går bra för Honken är ju enbart för att han spelar med LHC-spelare. 8) I övrigt var det kul att se att Fernholm är bra idag, där ser man vad en annan backpartner kan göra för honom som dessutom kan skjuta. Så, dags för JK att ge Fernholm en ny partner som kan spela ishockey.

Melichar gjorde en assist i torsdags med mot Finland.

Tycker att det känns bra att fernholm gör mål idag, får hoppas att det hänger i sig i lhc tröjan med 😃

Härligt att Ferna gör ännu en bra match idag. Det bådar gott inför framtiden!

Seriöst, utan att vara färgad kan man ju lätt säga att alla linköpingsspelarna skulle spelat i förstafemman, de smällde ju fan upp tält i Finalnds zon idag :lol:

skönt att 99% av dagens trekronor inte är med i nästa tunering enligt BÃ…G

Dirdy wrote

Seriöst, utan att vara färgad kan man ju lätt säga att alla linköpingsspelarna skulle spelat i förstafemman, de smällde ju fan upp tält i Finalnds zon idag :lol:

Om du kollade på matchen, så spelade faktiskt ingen roll vilken femma man spelade i. Alla fick lika mycket speltid, nästan. :wink:

• [raderad]

Vilken klassiker

Slutsekunderna.... Wikegård är en klass för sig.

Function_ wrote
Dirdy wrote

Om du kollade på matchen, så spelade faktiskt ingen roll vilken femma man spelade i. Alla fick lika mycket speltid, nästan. :wink:

"nästan" var ordet =)

Dirdy wrote
Function_ wrote
Dirdy wrote

"nästan" var ordet =)

Menade med att han rullade runt på alla femmor.