På gott och ont idag. Mora var riktigt dåliga och ingen värdemätare alls. Våra backar var dock riktigt bra. Majesky -välkommen hem -lysande. Gunnarsson kan man nu åter känna igen. Dubbla pass som partner åt både Majesky och Josef -enormt bra insats Gunnarsson - och hellre ett snabbt dragskott än som de flesta pp-backar gör - först stanna pucken, sen ett-två skär framåt, sen ladda med full baksving, sen sikta en halv minut, sen pang för kung och fosterland 2 meter utanför.
Pihl en klippa och ganska offensiv emellanåt. Junland och Fransson är allt lite farliga ibland.
Framåt tyckte jag att fjärdekedjan gladde mest. Olausson har växt i kostymen och var konstruktiv. Blomdahl underbar. Om alla fjuttare i vårt lag hade Blommans inställning vore guldet vårt ! Tänkte nån på i tredje perioden, Blomman var inne på vårt bp. Vi leder med 3-0 och han slänger sig och täcker skott med kroppen. Upp igen, får tag på pucken momentet efter och istället för att lägga ned går han rakt framåt, får iväg ett skott och störtar på returen. Jag fick gåshud !
Suroy blir nog bra, men en sak är klar för mig och det är att Weinhandel och Tony ska inte spela ihop för närvarande. Tony åker bara runt och söker svårast möjliga fjösning. Och Weinis försöker ständigt hitta det optimala läget. Ingen av dom ger sig in framför mål. Nej vakna upp gubbar och börja spela enkelt och satsa på lite längre öppnande pass istället för att fislira ! Sedin-varning !
What more ? Jo, Stana har kommit i form och det var tur för jag tyckte att vi drog ned på tempot alldeles självmant redan efter 1-0. Vi riktigt bjöd in Mora i matchen, men som tur var tackade dom inte och tog emot.
Det är kanske synd att vara kritisk efter 3-0, men det här var inte Elitserieklass. En match består av 60 minuter. JK ryck upp dig och matcha de av lirarna som förstår det !