• Off topic
  • Ställ en fråga till personen under dig

Lokalpatrioten It’s funny because it’s true 😆

Tror det är en fråga om inställning. Om han skulle komma hit och spela som om allt står på spel i varje match så hade han kunnat göra typ 130 poäng. Om han chillar och bara lever på sin talang utan att gå in fört gör han ca 80-90.

En kedja med McDavid, Draisaitl och MacKinnon, backpar Hedman-Makar, målvakt Shesterkin. Resten av laget består av Kristoffer Gunnarssons och Robin Johanssons. Hade det laget tagit SM-guld givet att inga skador inträffar?

alfie Robin Johanssons

Haha hur fan tänkte man vid den värvningen?? Skönt att inte emvall gav 3-4 år iallafall.

alfie En kedja med McDavid, Draisaitl och MacKinnon, backpar Hedman-Makar, målvakt Shesterkin. Resten av laget består av Kristoffer Gunnarssons och Robin Johanssons. Hade det laget tagit SM-guld givet att inga skador inträffar?

Jag gissar nog ändå att det där laget tar SM-guld. Backparet kan lira halva matchen. Hela kedjan kör non-stop i PP. Vi vinner tillslut finalen efter en tät matchserie. 4-3 i matcher.

Vilket är ditt smartaste life hack / knep att tjäna extra pengar utöver din huvudsakliga sysselsättning?

Hockeytröjan Vilket är ditt smartaste life hack / knep att tjäna extra pengar utöver din huvudsakliga sysselsättning?

För egen del har det faktiskt vänt och jag letar gärna efter nya sätt att minska omsättningen i min privatekonomi för att klara mig utan att förvärvsarbeta så mycket. Förvärvsarbete är som @Kjeppkinesen och @Niklas_H skulle säga väldigt “sossigt”. Ett sätt att tänka/räkna kan tex innebära att man översätter värdet av en potentiell besparing till antal arbetsdagar på ens vanliga jobb. Så om du i stället för att lämna in bilen för lagning för 15 000 kr så lär du dig genom youtube-videos hur man själv gör och köper delarna billigt ifrån Tyskland. Säg att besparingen då blir 10 000 kr. Ponera att 10 000 kr är ⅓ nettomånadslön = 10 dagars slit på jobbet. Sen tar det 4 dagar att laga bilen i lugn och ro varpå du känner dig duktig, får arbeta med andra saker än kontorsgöra, lär dig något och får 10-4 = 6 dagar semester. Magi! Vikten av att inte hoppa över semestern kan inte nog poängteras.

Har du någon film du alltid ser kring Jul? Utöver de obligatoriska på Julafton.

HOCKEY Kollar bara Kalle Anka och Karl Bertil Jonsson på julafton, men runt jul kollar jag alltid Love Actually. Tradition med frugan sedan vi träffades för snart 13 år sedan. Sen har vi kollat Klaus varje år sedan den kom ut med, vilket förvisso inte är så länge sedan. Tycker den är rätt charmig, gillar animationen och tycker det är rätt häftigt hur de använder detaljrikedom och färg som stadigt ökar genom färgen allt eftersom stämningen höjs.

Hur mycket hade du betalat för ett årskort om du på förhand visste att Cluben skulle sluta topp 4 i tabellen?

HOCKEY Förvärvsarbete är som @Kjeppkinesen och @Niklas_H skulle säga väldigt “sossigt”.

Det räcker att du att du taggar en av oss. Vi är ju samma person enligt psykosen här ovanför.

Kjellman Hur mycket hade du betalat för ett årskort om du på förhand visste att Cluben skulle sluta topp 4 i tabellen?

7000:- om jag hade möjligheten att då också kunna gå på matcherna.

Visste du att man färgar isen vit när man lägger den i en hockeyrink?

Lokalpatrioten Kjeppkinesen

Ehh, bara två?! Tror du inte vi fattar att Nils också är du?!😘

Det var det värsta påhoppet jag har hört, jag förstår att det bara är ett skämt. Men det känns jävligt surt att bli sammanblandad med människor som jag inte delar världsuppfattning med, så inga sådan skämt på min bekostnad Tack.

Kommer linjedomarna och huvudomaren bytas ut mot en AI i framtiden och vilket årtal kommer det i så fall att ske?

Kjeppkinesen År 2036 och det sker samtidigt som Sjöqvist lägger visselpipan på hyllan. Den efterföljande AI:n kommer uteslutande vara kalibrerad utifrån hans skeva domslut och ha en Math.random() metod som slumpmässigt dömer matchstraff.

Kommer du sitta bänkad framför JVM och vilken placering blir det för Sverige?

Metallica sitter bänkad varje år, familjeträff, tentaplugg eller vad det nu kan vara får flytta på sig. Sverige kommer hamna på 4e plats då forwards inte kommer finna harmoni och därmed inte producera tillräckligt i de viktiga matcherna.

Kommer bystedt komma hem skadad från jvm?

Nej, däremot är det väl lite tradition att juniorer är sämre efter JVM än före. Säsongens stora höjdpunkt, mental urladdning etc. Får hoppas på motsatt effekt för Bystedt, han blir viktig i vår.

Hur mycket lägger du på julklappar i år och vad motsvarar det per julklapp?

alfie Hur mycket lägger du på julklappar i år och vad motsvarar det per julklapp?

4 000 kr. 400 kr.

Ljusstake eller julstake?

HOCKEY Fan är en julstake? Det anders borg hade på julfesten?

Bör man bojkotta skitsaker som karjala cup etc och ha uppehåll i shl under JVM istället?

Niklas_H Bör man bojkotta skitsaker som karjala cup etc och ha uppehåll i shl under JVM istället?

JA!!!

Borde hockey-vm spelas vartannat år istället?

Kjeppkinesen Hockey-vm vart fjärde år och jvm aldrig. Hatar landslag. Har sett en match i hela mitt liv med tre kronor och det var skittrist. Det enda landslag gör är att fixa uppehåll i shl och skada lhc-spelare. Bojkotta skiten, tack!

Ska du vara tomte ikväll?

Lukkinen Nej, tyckte jag gjorde det bra förra året och hade en ordentlig outfit men blev genomskådad så outsourcar i år.

Vem i Cluben går upp mest i vikt på julafton?