Ja nu har den nya sidan varit igång några dagar. Man har hunnit med att "vänja sig" och hitta på sidan, man har även hunnit med att skapa sig lite åsikter. Personligen är jag mycket positiv och tycker den är kanon.
Design:
Det handlar mycket om smak när det gäller design av en sida. Vad man tycker beror även till stor del av vad man har förväntat sig. De som har förväntat sig att det ska se helt annorlunda ut och inte likna den gamla alls har säkert blivit besvikna. Som jag upplever det så är det en mycket frächare och snyggare variant av den tidigare sidans design.
Det jag ser som positivt med att den är såpass lik den gamla sidan är att vi som ofta är inne på sidan hittar lätt direkt och man behöver inte leta allt för mycket för att hitta det man söker. Sidan är fräch och känns inte lika "plåttrig" som den gamla. Första gången jag gick in tyckte jag den var lite för stark i färgerna men nu har jag vant mig och tycker det är snyggt.
Plus:
Att det finns en rubrik med Dam hockeyn på första sidan. Inte för jag följer den så noga men när det finns på första sidan så hänger man med om det går bra eller dåligt för laget.
Att senaste J20 match finns med på första sidan. Kul att lätt se hur det gick och mycket positivt om det kommer finnas matchrapporter även framöver.
Bra spelarinformation, lagom med fakta och bra bilder. Något jag upplever som väldigt positivt är att spelarpresentationerna av J20, J18 och Dam-laget är istort lika fylliga och med bilder.
Förslag på sådant som kan bli bättre:
I vänsterkanten så har vi rubrikerna Backstage, Krönikerhörnan och Reportage. Dessa borde vara länkade så om jag inte bara vill kolla på den senaste så kan jag klicka på rubriken istället för att behöva gå via arkiv där uppe.
Under information/Kontakt skulle namnen på de olika personerna kunna vara klickbara för att skicka mejl till respektive person.
När jag under information/varumärket klickar på länken "Ladda ned instruktioner för varumärket (pdf): » LHC:s varumärkespolicy" så får jag upp en inloggningsruta för användarnamn och lösen, jag kommer inte åt dokumentet. Jag vet inte om det är någon inställning i min browser eller fel på länken.
På varumärker sidan så har alla bilder på loggan den lilla runda cirkeln med ett R i (den har väl något med registrerat varumärke eller så att göra). Den största bilden "» LHC-981px-jpg.jpg" saknar denna cirkel med R. Vet inte om det spelar någon roll, vill bara uppmärksamma er på det.
Under biljetter i högerspalten med inköpsställen så verkar det saknas några länkar. Följande uppfattar jag syftet är att de ska vara länkar men inte är det: www.ticnet.se, » Sök ATG-ombud, » Elitseriebussen. Av de två länkar som finns i denna kolumn så är den ena öppettider, när jag klickar på den får jag upp en inloggningsruta med användarnamn och lösen, samma som jag nämnt ovan i en annan punkt.
På sidan Biljetter/Arena Overview kunde man ju lägga in en länk till denna sidan http://www.cloettacenter.se/arenan360.asp, den ger en riktigt bra bild över arenan.
Under marknad/centrala partners så länkar sportbladets logga till Aftonbladets första sida (http://www.aftonbladet.se/), den kanske skulle länka till sportbladets förstasida istället (http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/26_normal.html).
Det vore bra om lagbilden under Elitserielaget/truppen va klickbar och man kunde få den i större format.
Huruvida länkar ska öppnas i nytt fönster eller samma är väl en smaksak. I menyn Eliserielaget/spelschema (PDF) finns en länk som hänvisar till en PDF fil, för mig känns det som den borde öppnas i nytt fönster, men som sagt en smaksak.
På förstasidan för junior så ligger det en bild till höger om texten som åtmindstonde jag inte lyckas få laddad så den syns (blir bara den vanliga felrutan med ett rött kryss).
Under junior/hockeygymnasiet så finns en länk till www.cochescorner.nu. Sidan den hänvisar till verkar inte finnas.
Jag saknar lagbilder på J20, J18 och dam. Vet inte om det finns men annars vore det väl bra att ha dem på lag sidan som för a-laget.
Spelschemat för J18 är inte inlagt, förmodar det är på gång.
En länk till Isschemat borde finnas någonstans på hemsidan och inte bara på ungdomssidan.
Eventuellt kunde det vara av intresse med en lista över när a-laget tränar för de som skulle vilja ta sig ner och kolla någon träning.
Fakta fel?:
På sidan biljetter/biljettnyheter står det att kategori 1 lagen är Frölunda, Färjestad, HV 71 och Brynäs. På sidan biljetter/biljettpriser under rubriken lösa biljetter så står det att Frölunda, Malmö, HV 71 och Brynäs är kategori 1 lagen. På PDF bladet med prisinformationen står det dock rätt (färjestad och inte malmö).
Både på sidan biljetter/priser och på PDF-bladet med priser så står det att ståplats vuxen kategori 2 ska kosta 110:-. Jag har varit på 2 av dessa matcher och fått betala 105:-, jag är ju nöjd att det var billigare.
Ja det var vad jag hittade just nu.... :wink: