Reklamen och alla logos är väl ett nödvändigt ont. Man kan givetvis önska att de skulle smälta bättre in i den övriga designen, vilket de inte gör nu. Men det är ju inte heller så att LHC kan bestämma över hur de ser ut. Eftersom det är svårt att få dem "smälta in", så skulle man kunna välja att förpassa dem till sin egen area och inte ens försöka få dem att höra ihop med övriga sidan (vilket man gjort nu). Det skulle antagligen ge ett mer homogent intryck.
Mitt första intryck var också "vad är detta?". Jag är väl också lite konservativ av mig, så helst ska det ju bara vara text och inga bilder eller märkliga fonter öht... :wink:
Men mitt nästa intryck var att man ändå lyckats skapa något "med fart i". Det känns lite som man blir attackerad/överkörd - man reagerar så fort som man öppnar sidan. På sätt och vis kan det ju vara störande, men å andra sidan kanske det är just den här "mer actionfyllda" profilen som man velat skapat. Och i så fall så tycker jag man lyckats alldeles utmärkt.
Sen har jag synpunkter på knappraden (Start/Clubinfo/Biljetter...) - texten är lagom stor, men den svarta bakgrunden är för bred - den smälter inte in med bilden ovanför.
Och sen gillar jag inte fonten som används för artiklarna - det ser ut som man försöker göra några specialtecken på en usel LCD-display eller liknande. Eller som om man skulle ha något fel på sin laptopskärm.
Men hursomhelst så tycker jag definitivt att den nya designen är ett klart steg framåt!