Då ska vi se här.
Bilen hittades vid 17.00 tiden ikväll mitt i centrala Norrköpingpå nelinsgatan av en kille på bilforumet swespy.com (evigt tacksamhet till killen, kommer belönas med något) Vi drog över till Norrköping direkt så fort vi fick veta att den var åtetfunnen. Kommer dit och fick vänta i 2 timmar innan polisen kom till platsen och dom sa att dom skickat blåbil redan innan vi åkt från LKPG. Skitsamma bilen är nästan helt intakt det dom hade snott var bilsterieon. Sen hade dom brutit upp tändlåset och allt runt omkring för att tjuvkoppla bilen. Dom hade gått in från bagageluckan som är lite speciell på just Honda Civicen som man kan öppna upp som en del picup´er. Klättran in och sedan stulit den och även klättrat ut när dom lämnat bilen i Norrköping.
Efterspelet blir att försäkringsbolaget får ta över och bilen måste pånågot sätt tas över från Norrköping till Linköping. Sedan lämnas den in på auktoriserad verkstad och där kommer efterspel.
Frågan är bara varför? Mitt i natten ta sig in i ett låst och bevakat garage för att sedan sno bilen utan att bli sedd ända till Norrköping och sen ställa den mitt i centrala Norrköping för en bilsterio? Känns lite galet eller?
Just ja. I bilen låg en plast verktygslåda med trappsteg som man kan köpa på biltema där man kan förvara verktyg och liknande. I själva verktygslådan låg några servetter, tvätt schampo och nån flaska med bromsvätska. Hur smarta är dom eller hur dumma är dom. De får vi nog aldrig veta.
Summa-sumarum: Jag hatar Norrköping ännu mer än vad ja gjorde förut. HATA PEKING!