Vad ska man säga egentligen? I första perioden gör vi ett mål i 5 mot 3, där det ska vara mål. Emvall avslutar snyggt till 1-2. Men. Vi släpper in 2 mål i boxplay vilket givetvis inte är bra. Täljes 2-2 är inte mycket att säga om, men spelet i övrigt, framför allt i egen zon är på tok för dåligt.
Skottstatistiken 7-8 i mittperioden är missvisande, då jag tycker att Södertälje dominerar fullständigt och både våra skott och anfall är otroligt tandlösa. För att inte tala om spelet i PP. Där kunde vi vänt matchen med lite vilja...
Tredje perioden blir naturligtvis annorlunda eftersom Södertälje vill vårda sin ledning, vilket dom gör bra. Skotten slutar osannolika 1-24! Trots det så lyckas vi bara producera ett enda sketet mål. Här ser vi tydligt att våra förstapass inte funkar eftersom Södertälje ständigt hinner hem med hela laget. Dessutom lyckas vi inte få in folk på mål. Handen på hjärtat, 20 av de 24 skott vi skjuter är kattskit för Enroth som tillåts vara ifred och ha fri sikt hela vägen.
Sammanfattning:
- Dåligt boxplay
- Uselt powerplay
- Alldeles för taffligt försvarsarbete utan något ordentligt fysiskt spel
- För lite trafik framför mål
- På tok för lite attityd i mer än halva matchen
Förluster kan jag ta (även om det alltid är svårt mot just ssk), men jag köper inte att se spelarna i LHC vika ner sig.
För övrigt så går det inte att tro att allt ska ordna sig när Majesky och Surovy anländer. Det är 5 omgångar kvar, och vi måste upp rejält redan innan dess om vi inte vill hamna på efterkälken.
Jag hänger inte upp mig på att förlora med uddamålet på bortaplan. Det är mina punkter ovanför som stör.
Edit;
Det är klart att det blir skillnad med Pihl, Majesky, Melichar och Surovy som alla är framstående hockeyspelare. Men bara för den skull är det inte okej att LHC inte visar lite jävlar anamma i matcherna.