Palle Kuling wroteNu är det väl också så att det är klasskillnad. Mange är en etablerad europeisk toppspelare internationellt, och även en efterfrågad sådan. Något som jag inte skulle säga med Emvall trots några landslagsframträdanden. Scenariot var detsamma, Emvall lämnade moderklubben för spel i elitserien. Det gjorde Mange också, men Mange återvände sedan.
Och innan TAIF tar sig upp till ES... Larry larry Larry pilut. :roll:
Nä, men jag håller mig helt klart till att har man anförtrott C:et till Emvall ska han ha det säsongen ut och då kan inte Mr Importantguy Mange komma och kräva tillbaks det. Finns inte!
Att jag säger att Emvall har clubenhjärta men Mange inte ligger väl i att Emvall varit cluben trogen ända sen han kom. Det är inte det som är det största! Han har varit en dussinlirare på väg ut ur laget för några år sedan när han gjorde 5 poäng på 50 matcher. Han har tagit sig rakt upp och gett ett jävlar anamma och kunde tillsut se sig som världsmästare! vem hade trott det säs 01/02?
Efter succén i tre kronor lär han väl blivit tillfrågad ett fint kontrakt med någon utländsk klubb där pengar hade fin innebörd men till och med en mattelärare kunde bortse från ekonomiska förutsättningar till förmån för var hjärtat var ankrat. Cluben, Cluben, cluben.
Nu är det ju inte ens klart att Mange kommer hem.