Moridin wroteDet mest intressanta kändes som den eventuella PP-formationen Janne testade i början med Staal på vänsterbacksplatsen. Har han bara ett någorlunda skott så ser jag gärna lite mer tester.
Spelmässigt var det inget att skryta med förutom ett ok PP, HV spelade ut oss större delen av matchen och vann tyvärr klart rättvist. Ja det är bara ett genrep men lite bättre spel vill man ändå se, mycket bortslagna passningar och allmänt slarv.
Nu kan jag förstå varför man klagar på Burke, uselt agerande på HVs första och det målet får han ta på sig.
Håller nog inte riktigt med om bilden att HV spelar ut oss större delen av matchen. Markant spelövertag skapdes i samband med utvisningar. I övrigt tycker jag att LHC hade klart många fler öppna målchanser. Liv var vass efter sin något trevande inledning.
Det LHC måste skärpa till sig med är mängden onödiga utvisning pga ovårdat spel.
Pihl var matchens stora behållning. Killen är som ett bra vin. Blir bara bättre med åren 🙂 Tycker att matchen dessutom speglar LHCs brister och styrker modell 07/08 med stor tydlighet. Vassa framåt men en smula stabigga och osäkra bakåt. Adderar man dock två klassbackar till laguppställningen (varav Majesky är en) så ser det dock inte så tokigt ut.