(från min blogg på aftonbladet.se)
2007-09-16 kl 13:30, Bachohallen Enköping
Träningsmatch
Mora IK - Linköpings hockey club
0-3 (3-0,0-0,0-0)
Skott: 24-39 (4-14,16-16,4-9)
Period 1.
01:45 0-1 Mattias Weinhandl (Ville Vahalahti)
04:49 0-2 Mikael Håkanson (Burke Henry)
16:30 0-3 Mattias Weinhandl (Tony Mårtensson)
Period 2 & 3 mållösa
Kommentar: Näst sista träningsmatchen innan premiären, och Mora IK var motståndaren för dagen. Matchen spelades i Enköping av någon okänd anledning. Sportchef Johan Hemlins hemstad, men det känns som en lite udda anledning för att lägga en match där. Mora stod som hemmalag, så det var alltså tal om en bortamatch för våran del. Cluben verkar ha chockstartat rejält, 2-0 innan det hade gått 5 minuter av första perioden. Våran skyttekung Weinhandl fortsätter att ösa in mål på försäsongen, två nya från hans klubba idag. 3-0 och 14-4 i skott efter första perioden talar ju sitt tydliga språk. Annat som glädjer är ju att våran nedskrivna back Burke Henry gjorde en assistpoäng, och likadant vad det gäller våran nya finne, Ville V. Även Tony lyckades få med sig en passningspoäng från denna match. Jag har inte fått några rapporter ännu om hur spelet har sett ut, men vi vinner och Stana motar 24 puckar. Det räcker för att jag ska vara nöjd med dagen! Otroligt glädjande att se att våra backar håller tätt bakåt! Vi har inte dåliga backar defensivt, om dom har brister så är det mer i offensiven.
Nu väntar HV71 i Cloetta Center på tisdag, då det är dags för genrep inför elitseriepremiären. Det kommer verkligen bli en värdemätare, då jag personligen tror att HV71 är ett av de starkaste lagen i årets serie. Det lär bli en tuff match med Ledin, Jämtin och Torp i HV, mot Blomdahl, Ville och Pihl. Detta är ju också Loumas första match gentemot LHC. Han spelar ju i år i HV71. Denna dag så hoppas jag få den bästa födelsedagspresenten som jag kan tänka mig, nämligen en fin seger och en bra magkänsla inför elitserien 2007/08!