Wrigley wrote
Nu jämförde han ju två spelare med samma roll?
Och då blir det automatiskt ett bra sätt att jämföra på?
Dessutom, hur pass "säkra" är löenuppgifterna?
Varifrån kommer dom?
Vad innebär "cirka"?
Så vitt jag vet så är löneuppgifterna för spelarna ifråga inte kända av så särskilt många över huvud taget.
Utan exakta löneuppgifter, som vi kan vara säkra på att de verkligen stämmer, så finns det knappast en bra grund för jämförelsen över huvud taget.
Dessutom, så är ju knappast antal poäng producerade av två spelare med samma roll knappast det enda som är viktigt i en jämförelse.
Det finns ju en massa andra saker som behöver tas in i beräkningen för att en jämförelse ska bli rättvis, +/- är bara en av alla dessa saker.
Dessutom så finns det saker som spelare tillför på planen som inte syns i statistiken över huvud taget.
Vore kul med ett svar från iårärdetvårtur om varifrån löneuppgifterna kommer, och hur pass "säkra" dessa är.
Viktigt att komma ihåg i resonemanget om löner är också att det mer än något är frågan om tillgång och efterfrågan.
Av denna anledning så finns det knappast något bra sätt att jämföra spelarlöner som är objektivt.
Ovanpå detta, för att "krångla till" jämförelserna ytterligare, så är det inte alltid som spelare väljer klubben som ger det högsta anbudet.
Jag vet från mycket säkra källor att HV har spelare i truppen som fått erbjudande om bättre löner i andra klubbar, men ändå valt HV.
Skulle inte förvåna mig om detsamma gäller i LHC.