När man läser sådana här kommentarer lite varstans om M.Carlsson känns det som man spär på dåliga vibbar ytterliggare. Undrar hur det kommer sig att det alltid finns minst en flopp varje år? Jonas Soling, Paul Healey, Oscar Ackeström, Gunnar Persson, Roman Cechmanek mfl. Hemlin sa en gång att det inte är fel på scoutningen. Man har tittat noga på spelaren och gett honom alla förutsättningar att lyckas med istid och spelare och lyckas ändå inte spelaren så är det faktiskt inte sportchefens fel. Ehm, kan det inte vara så att en spelare från början inte besitter någon form av kvalité? Det gjorde förvisso Cechmanek, men åren går och kvalitén med den. I fallet Soling och Healey kan man fråga sig om dem ens spelat mot motstånd när dem tidigare gjorde poäng? :roll:
Som någon sa.. matte Carlsson i laget, men inte den här killen (Liket)... då gillade jag ändå Matte när han var i tälje, men Matte C skulle inte göra 25 poäng i elitserien om de så satte Gretzky i högform bredvid honom.
I nuläget har vi alltså 15 forwards. Niklas Olausson blir utlånad och Ylvén ner till J20. Jag måste säga att laget känns inte bara lite, utan mer än lite sämre än ifjol. Men som vi alla dock vet handlar det om att hela laget ska dra åt samma håll och växa samman som grupp. Dessutom tror jag många här underskattar Viktor Ekbom. Jag tror han kan bli säsongens Calle Gunnarsson om han får chansen. Mitt lag ser ut enligt följande:
Stana (Engstrand)
Håkanson - Mårtensson - Weinhandl
Gunnarsson - Majesky
Emvall - Persson - Vahalahti
Junland - Fernholm
Blomdahl - J.Eriksson - T.Eriksson
Pihl - Fransson
Staal - Zackrisson - Lauritzen/M.Carlsson