Jag är helt klart inne på Magnussons spår med formationerna:
Musse-Tony-Weinhandl
Dessa tre kommer att bli otroligt vassa i en förstaformation. De kommer leka och spruta in mål och poäng
Blomdahl-Jocke-Emvall
Här har vi grejer! Blomdahl har fått smak på målet och det här året ska vi inte glömma våra unga lovande. Tillsammans med Jocke och Emvall kommer det är blir en kedja som kommer att få otroligt fin plus/minus stats! Var så säker.
Olausson-Persson-Vahalahti
Bomber och granater. Det här blir ingen dålig tredjekedja! Vahalahti har statistiskt sett inte gjort en enda dålig säsong och presterar alltid över 30 poäng per säsong. Personlige Persson vet vi vad han kan och Niklas har nu fått testat på ES i en säsong och kommer gå in i den här femman perfekt. Han är 86!
Liket/Tim-Zacke-Carlsson
Det känns som att det antingen är Liket eller Tim som får gå. Och enligt rykten ska Tim vara på väg till SSK. Den här formationen blir jobbig att möta och kan bjuda på många överasskningar. Och det kommer att procuceras!
Lauritzen-Lauman-Ylvén (utlån)
Vad är det med Lauritzen? En bra allsvensk spelare, visst. Vart är Alengård??? Vart är Alengård?
Mange- Bra, rutinerad back
Manger behöver någon som kan höja honom och göra att spelet flyter på lika bra som tidigare säsonger. Fernholm är grymt överskattad och jag vill inte se den slapptasken i cluben
Majesky-Gunnarsson
Vinnande koncept i början av slutspelet. Nu hoppas jag att det här paret kan höja sin prestanda snäppet högre!
Rutinerad defback som orkar- Junland
Junland behöver också höja sig till nästa säsong. Får han bara en bra backpolare kommer han spela bättre och utveklas. Pihl är inte den.
1:e Stana
2:a Engstrand
Stana var lysande i cluben. Hoppas han stannar kvar. Mer behövs nog inte sägas. Engstrand är enligt mig den största talangen LHC har producerat. Hoppas han får stå ca 10 matcher i år minst. Han har en del att lära fortfarande
Spelare som är ute då:
Pihl, Lauritzen, Laumann, Fransson & Fransson.
Pihl kommer inte att hänga med alls, tror jag. Känns väldigt mycket Ackeström. Lauritzen är allsvensk, inte mer. Laumann må ju vara intressant men var är Alengård? Johan Fransson kan man ju slänga in som reservback och Jonas Fransson får nog leta sig efter en ny klubb, allsvenskan eller utomlands.