Jag är lite oroad över den kommande säsongen. Vi känns inte starkare, vi känns sämre både framåt och bakåt. Det enda som känns bra just nu är att vi har en sniper i laget. Jag har svårt att se hur LHC idag ska kunna ta steget fullt ut. Jag förstår inte hur man kan skicka iväg spelartyper som Torkki och Samuelsson och sedan inte ersätta dessa. Vi såg hur det gick i slutspelet 2004 mot Södertälje. Vi har bristvara på kött i laget! Jättekul att man gav Martin Ylvén-Laumann chansen, men menar man på allvar att han ska ta Torkkis plats? Glöm det. Han ska vara glad om han ens tar plats i Nyköping.
Jag väntar fortfarande på vår back. I intervjuer sa M.Carlsson, P.Zackrisson och Ylvén att man kommer tillföra energi i laget. Jag har svårt att se hur någon av dessa ska kunna göra det. Men gissar att M.Carlsson inte kommer bli någon målskytt man hoppats på så energi kommer han nog tillföra isåfall.
Tack Sami Torkki. Första säsongen var otroligt kul att se en sådan spelare. Sista säsongen vet man inte vad som hände, men ingen hemlighet att Gunnars pekpinnar fanns med i bilden angående fysiken. Han kommer vara saknad, och det lär märkas både på isen och utanför. Bara en publikfavorit kvar nu då, Blomman. Instämmer, hyllas dem som hyllas bör. TACK!
Surovy? Nja, känns som en sådan spelare som säkert skulle floppa här när han gjort succé någon annanstans.