Köttet sa det bäst själv: Luoma har själv sagt att han ville stanna i LKPG. Men - LHC valde själva att avvakta med kontrakt.
Jag vet inte vad jag ska tycka och tänka.. jag antar att LHC gav Luoma ett kontraktförslag under slutspelet, då är det märkligt att han går till HV pga mer pengar i fickan - men money talks, så är det ju alltid. Då får han verkligen inga applåder av mig.
Däremot - om LHC inte gav honom ett kontraktsförslag över huvud taget, då har vi bara oss själva att skylla. Även om Luomas klubbval var otroligt, otroligt uselt. Bara där sjunker han rejält i mina ögon.
En sak är i alla fall säker: Han valde pengarna i en förening som han vet om att folk ogillar. Han förtjänar inte applåder när han kommer tillbaka. Sen, hur mycket skit han bör få beror helt på om han fick ett kontraktsförslag av LHC eller inte (som nämt ovan). Fick han det, med tanke på vad han sagt, då jä..
Men, frågan är också om Luoma är värd 250.000 kr i månaden. För den summan så ska man jävlarimig prestera hela året, vilket han ju knappast gjorde.
Två saker är säkra:
- Han måste ersättas med en minst lika fullgod spelare.
- Vi får inte tappa så många fler backar och förlora stommen.