A-J_Niemi#7 wroteHar varit i Västerås under två dygn så jag har missat en del. Såg att Fernholm och Weinhandl var klara, roligt för er...
Konstigt dock ändå att dessa båda blev klara med tanke på horstämpeln på Holmqvist och Louma, menar, Weinhandl skall ha en lön på trehundratusen kronor i månaden medan en landslagsback som Fernholm får runt tvåhundrafemtio så där slog LHC fällben på sig själva då Loma och Holmqvist "ryktesvis" tjänar tvåhundrafemtiotusen kronor var i sina nya klubbar.
Men som sagt, grattis till ett och ett halvt grymt nyförvärv...
Har ingen aning om vad Honken o Louma kommer få i sina klubbar eller vad Weinhandl och Fernholm (om han ens kommer) kommer ha i LHC (allt är ju bara spekulationer i upplagetörstande kvällstidningar), MEN vad gäller Honken så är väl chansen/risken stor för att det blir NHL, eller? Och en sån är ju dumt att satsa för mycket på... (jmfr Franzén och hans gästspel i HV...) Antar att Hemlin har full koll där på hur vibbarna går.
Gällande Louma, så javisst, han var suverän i slutspelet, men då är det enkelt att glömma hur mänsklig han faktiskt var under resten av säsongen. Och där finns väl säkert också en gräns för vad han är värd i förhållande till vad han levererar...
LHC och Hemlin har tidigare visat fingertoppskänsla och kommer säkert få till ett slagkraftigt lag nästa säsong så sista steget kan tas till guldet.
Kom också ihåg hur fint Junland och Gunnarsson utvecklades i slutet av säsongen och vilket förtroende de fick, det är ju nästan som två nyförvärv i sig det också jämfört med truppen säsongen som gick. Jäkligt fräscht att våga satsa ungt, det sänder ut bra vibbar i hockeysverige och kan säkert göra LHC attraktiva bland unga lovande talanger (något jag tycker man redan märker).
Dock är jag inte säker på att Stana är målvakten som kan fixa det, han pallade inte nu senast och jag tror tyvärr inte han räcker hela vägen till guld kommande säsong heller... :roll: