Centurion wroteJävla sandlådenivå det här med att vissa övergångar accepteras och andra inte. Oavsett vilka klubbar Honken och Louma, om de nu ska byta klubb, väljer så önskar jag dem lycka till.
Visst, SSK och HV är våra bittra antagonister men herregud, någon måtta och sans måste det ju finnas. Båda Louma och Honken är riktigt trevliga killar och förtjänar att hyllas för deras insatser i LHC-tröjan, oavsett ny klubbadress! Jag blir så förbannad på alla som ska bua åt fd LHC-spelare som kommer på besök i CC, lägg ner. Som sagt, sandlådenivå på hög nivå!
Fundera lite själv. Vilka spelare har det buats åt som har spelat i LHC men har lämnat? Det är ju knappast alla, eller hur? Försök sedan återkalla varför dom har lämnat och vilka dom har lämnat för.
Skröder, Fröken Stefan, Judas Franzén.. gemensamma faktorer? Löneökning, bristande klubbhjärta. Frazze, som dessutom blev landslagsman under tiden hos oss (som Honken blivit nu, exempelvis). Men det vi gjorde för honom betydde mindre än dom extra pengarna han tog emot i fickan för att bära ett annat lags färger.
Det är inte så att jag önskar att deras respektive ska omkomma i en bilolycka, direkt. Men jag kommer aldrig någonsin respektera spelare som Skröder, Franzen och Stefan P. Har du inget hjärta för laget, då har du inget i LHC att göra anser jag.
Bauer >>
Honken har tidigare sagt att det är antingen NHL eller LHC som gäller. Bryter han det löftet, då är han inte mer värd än de tre ovannämda flickorna. Som sagt, klubbhjärta.
Önskar dock att Honken stannar, och att allt snack om Frölunda är rent strunt. Honken är en av Sveriges bästa backar och sånna spelare tackar man ju inte nej till.