Stolpskottet wroteJag tror att Jocke försvinner om SSK behåller sin elitseriestatus vilket jag tror de gör. Visst trivs han i LHC, inget snack om saken, men killen har nog trots allt för stort SSK-hjärta för att stanna.
Förutsätter dock att Hemlin gör vad han kan för att behålla Eriksson.
Det gör han tyvärr inte! Jag har pratat med Johan Hemlin om detta och han har tydligt deklarerat att en förlängning av Jocke redan nu inte är aktuellt av två anledningar:
- Han är dyr
- Han börjar bli gammal.
Jag håller inte med honom om ålder, kolla på t ex Jonas Johnsson som hade sina två bästa år i karriären de två kommande åren i Jockes ålder. Samtidigt gör Cluben allt för att få hem MJ som är flera år äldre. Konstigt tycker jag.
Däremot sa Johan att det kan vara akutellt att förlänga med något år senare i vår när vi vet mer om truppen + att vi vet hur mycket Zacke utvecklas.
Johan försäkrade mig om att SSK inte är en konkurrent över huvud taget om Jockes signatur. Vill Cluben behålla Jocke så får de behålla honom - där har SSK absolut inte ett smack att säga till om. Det försäkrade att flera gånger om!
Jag och Hemlin är helt enkelt inte överens, jag tycker Jocke är fantastiskt bra och en klockren spelare att skriva nytt kontrakt med NU.
Tänk på en sak: Jocke ligger trea i vår interna poängliga trots att han spelar i tredjekedjan UTAN tid i powerplay. Det är i min mening helt jävla fantastiskt bra. Att han dessutom är seriens kanske bästa tekare kombinerat med boxplay plus att han alltid är spelbar på isen så kan jag inte se en enda anledning till att tveka om förlängning.
För övrigt har Jocke en egenskap jag önskar fler i laget hade haft. I princip hur dålig pass du än slår till Jocke tar han emot pucken. Slå den stenhårt två decimeter över isen och han tar ner den utan att anstränga sig. Ställ pucken på högkant och han lägger den ner redan i det ögonblick han tar emot passen genom att vinkla klubban. Det är fan så att jag får lite halvbånge när man ser sådana små detaljer från honom som i det undangömda levererar match efter match till skillnad vissa andra spelare i vårt lag som mer försöker charma publiken utan att egentligen leverera något annat än dåligt +/-