Laban wroteInte en chans att D Tjärnqvist spelar för LHC i vinter...
Han har DIF-hjärta och då hjälper inte ens feta
LHC sedelbuntar..
Du vet vi har saker och locka med som kanske inte Djurgården kan tillhandhålla och då pratar jag främst inte om pengar.
Här i Linköping får han mycket speltid och en plats som förstaback i PP samt iövrigt med så kommer han få grymt mycket speltid.
Okey, det kan Djurgården med erbjuda men skillnaden på oss och DIF är att vi kan erbjuda honom den speltiden och chansen till utveckling i ett topplag med goda möjligheter att vinna SM-Guld.
Sen är det självklart även så att vi kan erbjuda mer pengar än DIF och det är inget som iaf jag som LHC-supporter skäms över att erkänna men det gäller ju att disponera pengarna på rätt sätt med.
250 000:-/månaden(Vet att det inte är bekräftat men det är inte allt för orimligt med tanke på att HV tidigare inte snålat direkt.) för en medelmåtta som Mikko Luoma som kanske presterar stabil och bra hockey 10 matcher om året är bara korkat och naivt.
Lägg där till att vi också är kända för att hjälpa spelarna med mycket med det sociala utanför isen och se till så att familjen mår bra.
Vi kan även erbjuda närhet till Stockholm som endast ligger knappa 2 timmar bort och sen är det betydligt närmare hem till Ängelholm härifrån än från 08-området.
Sen är det ju som Palle påpekar att DIF är inte Tjärnqvist's moderklubb så det är ju inte direkt hemma för honom heller.
Som jag ser det så finns det en hel del skäl för honom att välja Linköping, jag säger inte att han absolut kommer välja oss men vi är nog låångt ifrån borta från diskussionen som du påstår.