Niinimaa till LHC trots allt? Tydligen är Cluben med i slutrundan för backen enligt Marie Hallman på Expressen. Det står mellan oss, Kärpet och Davos. Om inte nått NHL-lag klipper till i sista stund.
Niinima till Cluben?
Detta borde om något signalera att det på intet sätt är färdighandlat på backfronten.
Och Palle, jag hackar inte på Johan F, jag bara konstaterar faktum. Nämligen att Letten är en Kelleher-värvningen dvs med förhoppning att killen tar en ordinarie plats. Kommer även Niinima blir det trångt på backplats.
Föutsätter att Majevsky, Fernholm, Pihl, Gunnarsson tar givna platser. Förutsätter och tror att Letten tar en ordinare tröja samt att det glider in ytterligare en klassback, gärna Niinima. Resonemanget bär då vid hand att Fransson måste spela ruggigt stabilt defensivt innan Majevsky och klassbacken kommer för att ta en ordinarie tröja och att kampen rimligen bör stå med Junland om den sjunde backplatsen, möjligen dras även Gunnarsson in i den striden.
Profetian är att Niinima kommer, att letten visar framfötterna och att Fransson lånas ut i oktober. Att Henry skeppas iväg tämligen omgående behöver man knappast vara profet för att räkna ut.
Franssons stora chans är att man plötsligt får för sig att spela med åtta backpar. Liknande experiment har tidigare dock visat sig mindre lyckade.
Redlihs tror jag kommer bli ytterligare en fjäder i hatten för Hemlin. Magkänslan säger flipp och klipp 8)