danme wroteSjälvklart kan - och ska - man ha synpunkter på spelriktningen! Men att gå från att ha synpunkter och jobba för en förändring till att "spelriktningen är helt avgörande för att ta den här satsningen på allvar" tycker jag är klart överdrivet. Jag tycker det är fantastiskt tråkigt att så fort det sker något positivt i relationen LHC/Supportrar, så verkar det främsta intresset finnas i att gnälla över det som finns kvar att göra. Keep up the good work, säger jag istället.
visst är det så, inget riktat mot dig nu MagnuM! Men den allmänna inställningen bland folk som håller på LHC verkar vara att alltid gnälla så mycket som möjligt, även när det går bra eller sker något positivt. Naturligtvis ska man kunna kritisera och ifrågasätta, även när det går bra, men jag tycker nästan att det hela har gått till överdrift, så att man slentriangnäller lite på allt istället för att vara positiv.
Jag kan till och med tycka att det i vissa fall går så långt att det genomsyrar allt som händer, vilket gör det väldigt svårt att bygga upp någon supporterkultur, då alla bara gnäller(vilket kanske för oinvigda låter som att man är fullständigt missnöjd med allt och att det då inte blir speciellt roligt att fortsätta och ta steget upp till aktiv supporter)
Nu gäller detta faktiskt inte bara "WL-folket" utan faktiskt hela stan. Som skräckexempel kan jag väl nämna en kommentar jag såg på corren i samband med att "septetten" lämnade. frågan till artikeln var vem man skulle sakna mest och någon kommenterade det hela med "ingen av dem tog oss längre än till kvartsfinal, så det är ju bara bra att dom försvinner"
Ja vet att det är sjukt OT, att det är väldigt tunnt och att jag är ute på djupt vatten, men jag hoppas att ni förstår var jag vill komma, hela stan verkar ju ha den här synen och inställningen och för mig blir det konstigt, när man faktiskt säger sig hålla på ett lag och då nästan bara kritiserar och gnäller