Kalla mig glädjedödare om ni vill, men ju mindre uppmärksamhet Cluben och dess spelare får på andra sidan pölen desto bättre, det är min åsikt. Jag ser mycket hellre att vi får behålla de stjärnor vi har än att de försvinner till nåt fett NHL-kontrakt. Självklart är det inte en enstaka artikel som avgör det, det finns ju gott om vaksamma ögon och öron i form av talangscouter, men med mer positiv uppmärksamhet där borta följer mer intresse för våra spelare från klubbarna, det är ett som är säkert.
Jag tyckte det var jättekul att det i Nordamerika skrevs en hel del om Elitserien under lockoutsäsongen, men det som fick mig att tänka om var när vi blev av med Norrena (även om det förmodligen mest berodde på hans fina statistik och stabila landslagsframträdanden). Nu tycker jag inte att det är värt det längre, och dessutom tycker jag alltid att "LHC är de bästa" oavsett vad några förstå-sig-på-are på NHL.com säger.
(Ingen kritik mot att posta länken här dock, det var trots allt intressant läsning).