Slänger inte lite citat och ordspråk.
Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet.
Ines Uusman, 1996, IT-ansvarig minister
Att Internet skulle vara en bubbla på väg att spricka är bara okunnigt snack. Internet kommer att växa och växa. Nyttan kommer att öka i takt med användarna. Om några år kommer kritikerna att tvingas erkänna att Internet är en lika stor revolution som Gutenberg och tryckkonsten var.
Rolf Hjelte, avdelningschef på Digital.
640 kB borde vara tillräckligt för vem som helst.
Bill Gates
Jag har rest land och rike runt och talat med de kunnigaste människorna, och jag kan försäkra er om att datorer är en trend som kommer att vara högst ett år. Ansvarig utgivare på förlaget Prentice Hall, 1957
Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer.
Thomas Watson, IBMs styrelseordföranden 1943
Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1.5 ton.
Popular Mechanics, 1949
Ni kommer aldrig att lyckas - fyrmanna-band är ute. Ã…k hem till Liverpool... Chef på skivbolaget Decca till medlemmarna i Beatles, 1962
We don’t like their sound, and guitar music is on its way out.
Decca Recording Company, rejecting The Beatles, 1962
Sila mygg och svälja kameler.
Bibeln
Rätt skall vara rätt. Bibeln
En dålig arbetare skyller på verktygen.
Engelskt ordspråk
Kära Örebroare! Kung Carl XVI Gustav håller tal i Arboga, 1985
Hockeyproffset berättar allt om olyckan: "Jag kommer inte ihåg någonting." Expressen
Vid internationella skidtävlingar i Norge kom bäste norrman först på femte plats. En Oslotidning hade då denna rubrik: "Det behövdes fyra utlänningar för att slå en norrman." Okänd
Ju större motstånd vi stöter på, desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom. Okänd