MagnuM wrote
Ledin och Kåberg, slutspelets kärlekspar? Dom är för mig enbart patetiska! Töntar.
// MagnuM
Det verkar onekligen så. Det mest skrattretande var ju att Ledin startade bråket, och när han började inse att han hade tagit sig vatten över huvudet och höll på och få stryk, då kom hans pojkvän Kåberg sättandes och skulle hjälpa till men trillar över en linjeman och går i isen! Rena clownnumret alltihop! Pajasar! (2 mot 1 är ju verkligen renhårigt, men det hade inte förvånat mig om Ivan hade klarat det med!)
Sen är det ju intressant att läsa att Calle Johansson (som "gav Per Ledin beröm i tv och sa att han bara försökte väcka det egna laget till nästa match.") uppenbarligen har svängt 180 grader i frågan om att starta slagsmål i slutet av matcher: när Blomdahl och Johan Andersson var i gång i slutet av 2-5-matchen mot Luleå i CC förra året, då var det ett annat ljud i skällan...
(Med undantag för crosscheckingen som startade allt den gången så tycker jag att det nästan bara finns likheter: storförlust på hemmaplan och ett till synes omotiverat slagsmål i slutsekunderna för att få ut frustration och för att markera till nästa match).
Jag är dock ganska säker på att vi inte ser Ivan Majesky i den blå-vita dressen nästa säsong. Allt pekar på att det är en artistkontraktsfinansierad punktinsats. 🙁