• Off topic
  • "Våldsamt upplopp" i samband med semi 2 mot FBK

....Argh. Jag tar en ny tråd för detta eftersom det kanske blir en del snack om det.

Efter semi 2 mot Färjestad så rapporteras det om "våldsamt upplopp" i stadsdelen Kronoparken i Karlstad som ska ha skett under matchtid:

nwt (16 gripna)
corren (23 gripna)

Samtliga är misstänkta för våldsamt upplopp. Samtliga som greps kommer från Linköping, säger Thore Persson, vakthavande befäl vid Karlstadspolisen till TT.

Jo, det verkar ju vara en utmärkt polisinsats...

För er som inte vet så ligger Kronoparken iaf 5-7 km från LLA så detta handlar helt klart om ett "uppgjort box". Därför är det ju mycket märkligt att det bara är LHC-allierade som är gripna (även om jag ändå inte känner någon sympati för dem).

vilka puckon hoppas dom spärrar in dom i ett par år så dom lär sig något aldrig ska man få glädjas åt en seger :evil:

• [raderad]

Hockey? Tråkigt tycker jag, när den blir o sido satt. Men men. Cluben.

• [raderad]

att dom orkar dom små barnen.........

skidmark wrote

att dom orkar dom små barnen.........

ja tyvärr kliver vissa aldrig ur sandlådan.

Nu ska vi se här😃om slåss när matchen är i full gång, är det då någon koppling till hockeyn överhuvud taget?Jag fattar inte hur man kan göra en sån grej men det är väl ett vanligt slagsmål då!

danme>> Förstår att du startar en tråd om denna händelse. Synd att den kopplas till hockeyn bara. För ett slagsmål en fredag kl 20 har inget med hockeyn att göra, även om det har kopplingar till det..

moderator>> Tycker inte en sån här händelse ska ligga under Supporterkultur / White Lions. Off topic hör den hemma. För den är inte kopplad till WL (!) och den har defenitivt inget att göra med supporterkulturen..

Flyttad till Off Topic //Moderator

ClubenSwe wrote

O inne i arenan började FBK-supportrar kasta flaskor IGEN.

Sedan började tomflaskorna vina över läktaren.
– Det var FBK-supportrar som började kasta flaskor och LHC-klacken svarade, säger supporterpolisen Lennart Kroon.

http://expressen.se/sport/ishockey/elitserien/1.608469

Taskigt bildval, då den bilden inte hade någonting med "våldsamt upplopp" eller "flaskkastning" att göra

Tipset wrote

danme>> Förstår att du startar en tråd om denna händelse. Synd att den kopplas till hockeyn bara. För ett slagsmål en fredag kl 20 har inget med hockeyn att göra, även om det har kopplingar till det..

Enligt Expressen-artikeln ovan så skedde det innan matchen och i Corren och NWT att det hände under matchen. Det känns ju som att innan match är det mest troliga men är det någon som var på plats eller vet ändå?

Ytterligare artiklar:
http://www.corren.se/archive/2007/3/24/j4n1xipsbgqgjnz.xml
http://www.nwt.se/ArticlePages/200703/23/20070323204824_NWT873/20070323204824_NWT873.dbp.asp

Vad är problemet?

• [raderad]

nu är man åter igen i den posetionen där man inte vet hur det gick till .. det var ett bråk men kunde lika gärna ha varit 2 gäng ifrån karlstad som bråka på väg ner till puben!?!
jag skulle också villja höra ifrån folk som var där om hur deras uppfattning var
var det lhc o fbk fans som slogs?
o det där med flaskkastningen hördes på tv men man såg inte så mycke dock, vakterna va på plats rätt fort

• [raderad]

"upplopp"? Nej, snarare uppgjort slagsmål, eller?

Starkt jobbat ni som var där. Cluben sprider sitt namn på alla fronter, stabilt!

Notera att:

• vi bara har tidningsuppgifter att gå på

• någon av dessa "grupperingar" verkar ha läckor. Polisen verkar alltid förvarnad (läs: nu och vid Katedralskolan)

• hur kan det bli våldsamt upplopp om de bara slåss med varandra?

• skönt att polisen kan stå upp och säga att det var FBK-fans som startade bråket i arenan.

köttet wrote

- skönt att polisen kan stå upp och säga att det var FBK-fans som startade bråket i arenan.

för en gångs skull...

• [raderad]

abzor wrote
köttet wrote

- skönt att polisen kan stå upp och säga att det var FBK-fans som startade bråket i arenan.

för en gångs skull...

håller med 🙂

tidningarna verkar inte ha allt för bra koll på det som hänt...inte ens klocka verkar dom äga eller ha förmåga att avläsa 8) haha

• [raderad]

Dessa personer åkte till Karlstad i syfte att göra allt annat än att se på matchen. Bara för att man är från Linköping och befinner sig i Karlstad när LHC spelar där så blir man automatiskt LHC-supporter eller? Kan förövrigt tillägga att dessa inte ens hade biljetter till matchen. Så vad är egentligen kopplingen till LHC?!

Vill förövrigt säga att FBK-klacken är precis lika pinsamma varje gång. Det var då underbart att ge dessa en "rak höger" iochmed vinsten. Haha! Kan också berätta att den här gången, (tro det eller ej) så var det FBK-are som sökte upp LHC-supportrar i arenan och även slog till LHC-are först. Dessa började också med flasskastningen, och jag kan inte förstå varför då detta skedde när FBK ledde med 2-0. Det pekades väldigt mycket från FBK-klacken om att "skära halsen" av folk osv och när LHC-klacken svarar med någon annan gest kommer ordningsvakterna rusande och vrålar "gör du så en gång till åker du ut" varpå man svarar "titta åt andra hållet då" varpå vakterna svarar "vi säger åt alla vi ser" haha, ja titta åt båda hållen då och inte bara åt ett. Provokationerna började helt riktigt från FBK-klacken.

• [raderad]

jag satt själv i en lägenhet på kronoparken igår kväll och tittade på matchen.
jag har vart linköpingssupporter så länge jag kan minnas, men trots det så umgicks jag hela gårdagen med vänner som håller på FBK..
jag flyttade till karlstad för 4 år sen, men linköping kommer alltid vara Hemma!

vid 8 tiden så påpekade någon att dom sett en piké i närheten av lägenheten jag befann mig i, men det va inte förrän senare på kvällen som jag läste nyheterna om att det varit upplopp och att det va "linköpingssupportrar" som hade blivit gripna.

aldrig i mitt 28åriga liv har jag skämts så mycket!!!
vad som gör mig mest förbannad är att det står "linköpingssupportrar", för ingen som åker till en bortamatch och slåss istället för att hjälpa till och heja fram sitt lag är en supporter.
det gör mig spyfärdig att veta att det finns såna som kallar sig linköpingssupportrar och beter sig på det här sättet.
att andra lags fans gör det är en sak, men att dra in linköping i det är helt åt helvete fel

• [raderad]

Vad jag hört så var tanken att köpa ev. biljetter på plats, av förklarliga skäl.