Det är heta känslor när det gäller Blomdahl. Gott så, men lite nivå på inläggen i fortsättningen tack, annars blir ni av med ert konto.
Naturligtvis har man som supporter rätt att bli upprörd, men jag tycker faktiskt att den stora boven i dramat är Jan Karlsson. Det finns ju tydligen inga färdiga regler för sånt här i Elitserien, vare sig från förbundet eller Hockeyligan. Och saknar man då skrupler, vilket Karlsson uppenbarligen gör, så kan ingen göra så mycket åt att en person som är avlönad av LHC jobbar in ett nyförvärv till sin blivande arbetsgivare samtidigt som han lyfter lön från Cluben.
Jag skulle vilja se regler i det svenska systemet som finns i NHL. Där kallas det tampering och ger straff både i form av böter och avstängninar. Hade Karlsson genomfört något liknande i NHL så hade han inte stått i något hockeybås i Nordamerika den kommande säsongen, det är ett som är säkert.
För att sammanfatta så begriper jag förvisso inte vad Blomdahl ska vinna på klubbytet (mer än löneökning), men jag är övertygad om att JK var den drivande kraften i den här affären.