Tänka långsiktigt? Då är min fråga till dig, har du ens sett J-målvakterna spela? Förmodligen inte. Om någon av dem skulle få chansen i vinter så kan jag garantera dig att det skulle gå allt annat än bra. Dessutom något fel! Mogemark är 19 år och Engstrand 18 år. Om vi vill att det ska bli något av dessa spelare ska dem inte provas i LHCs A-lag, utan kanske börja i Division 1 för att sedan börja klättra. Det är enorm skillnad på junior - och seniornivå och 5 matcher i elitserien utvecklas ingen av.
Det har faktiskt inte LHC råd med, och dessutom är det ingen lekskola vi pratar om nu. Om LHC ska fortsätta etablera sig i toppen och fortsätta elitsatsningen så kan man inte satsa ungt bara för att man måste. Engstrand avslutade säsongen helt fantastiskt, men egentligen vet vi inte om det finns mer än så att hämta hos Engstrand och att redan nu ropa ut om speltid i a-laget känns väldigt naivt.
Klart att målvakten har ett stort ansvar, liksom hela laget som ska hjälpa sin målvakt att hålla rent framför kassen och ha en bra defensiv, så nej målvakten har egentligen inte mer ansvar än någon annan. Man står inte och faller med målvakten, för ishockeyn är fortfarande en lagsport där samtliga spelare ska kunna samarbeta och vara ett lag för att nå framgångar.
Starkt bidragande... lagsport min vän, lagsport! För mer kommentarer angående att han var starkt bidragande, var god läs ovan en gång till. Konstigt att du just lyfter fram Norrena från semifinalserien. Personligen tycker jag att han gjorde ett strålande slutspel, och fick avsluta sin tid den här gången med det. Och det räckte inte hela vägen fram och det var knappast Norrenas fel.
Du säger att om LHC ska kunna fortsätta utvecklas måste man förstärka på målvaktsposten, men samtidigt säger du att man ska kasta in två juniorer i laget som knappast är en förstärkning. Hur går det ihop?
Om vi ska prata om att inte hålla måttet så tycker jag det är laget LHC som visat gång på gång att man inte pallar för trycket, och inte Fredrik Norrena.