Lite reflektioner:
Vari ligger personangreppen. Personagrepp för mig är när någon angrips för sina personliga havanden o preferenser. Ingen har skrivit att säkerhetsansvarige är en idiot eller något grövre. Det enda folk har ifrågasatt är hans kompetens som just säkerhetsansvarige. Detta är INTE ett personangrepp.
Vi är supportrar ja, men vi är också konsumenter av produkten LHC. Som konsument har man rätt att ställa krav, framförallt när det gäller ens egen säkerhet.
Som supportrar stöder vi LHC, laget LHC. Men det är inget vi gör på beställning när ledningen kallar. Särskilt som det sker ideellt o vi desutom betalar för det (se produktmetaforen ovan). Om dom som tillhandahåller produkten behandlar en som en påse gödsel kan dom inte samtidigt komma o kräva att man ska komma löpandes på beställning för att inhandla o hylla produkten i fråga.
Om nu LHCs officiella hemsida inte vill länka till sidor där det skrivs negativa uttalanden om de anställda i föreningen så bör man rätt omgående ta bort länkar till att andra elitserieklubbar med supporterföreningar. Där har det nämligen också skrivits rätt så elaka saker om diverse anställda, främst då spelare. Varför förblir dessa länkar kvar?
Till er som kritiserade folk som kräver avgångar till höger o vänster. Jag kan hålla med er om inlägget lyder typ "AVGÃ… (namn)", det tillför inte mycket enligt mig. Men om någon kräver någons avgång med en motivation, mer eller mindre utförlig på ett konkret sätt, anser jag detta falla inom ramen för konstruktiv kritik, precis det som efterlystes frånlendingens sida i deras uttalande om varför länken tagits bort.
Dessvärre verkar vi ha olika syn på vad såväl personangrepp som konstruktiv kritik är.
Sen så är det väl så att det bästa sättet att få folk att vara tysta är att överbevisa dom sakligt o konkret snarare än att med tvång o hot försöka tysta folk. Historien har väl snarare visat att reaktionen på det sistnämnda brukar bli den rakt motsatta
Och som flera redan sagt: Hjärtat o själen i LHC är supportrarna, dom som står med huvudet höjt i med- o motgång, dom som lägger ner såväl hjärta som själ utan att få nåt annat än glädjen vid seger som belöning!