Satt igår och såg ett gammalt Insideravsnitt på tv3 webbtv. Avsnittet handlade om hockeyskandalen från 2005. Jag blev faktiskt precis lika arg och ledsen igår som när jag såg det för ett par år sedan.
Jag uppmanar alla att se detta avsnitt igen. Det ska inte glömmas bort hur illa svenska hockeyförbundet och Linköpings hockey club behandlade två av våra egna!
Personligen så kommer jag aldrig förlåta detta. Många tycker att det var rätt osv. Men dessa personer ska också komma ihåg att dom blev aldrig dömda. "Flickan" har själv berättat att hon var med på det och att hon inte ville anmäla osv. Jag mår illa när jag ser och hör herrarna Englund. Förstår inte hur dom fortfarande kan sitta kvar på sina feta arslen!
Huselius och Tallinder kommer alltid vara hjältar i mina ögon. Det dom gjorde var kanske inte det smartaste valet dom har tagit under sitt liv. Men dom har inte gjort något brottsligt och ej något som ska rendera i häxjakt och avstängning under flera års tid! Och framförallt skulle inte cluben ha sparkat ut dom i kylan på grund av rädslan för sina kära sponsorpengar. Dom borde ha stått upp för dom och gett dom hjälp istället!
Jag kommer ihåg hur jävla mycket jag hatade alla sponsorer som gick ut i tidningar och hotade med att dra tillbaka sina avtal om inte LHC gjorde si och så. Vad fan ska dom ha att säga till om vad det gäller det sportsliga? Och jag har faktiskt inte förlåtit Mård och grabbarna heller. Jag tror inte att jag någonsin kommer att se på dom med samma ögon igen, som jag gjorde innan hela bunten förvandlades till ynkryggar!
// MagnuM