– Det vore kul att få upp lite mer klassiska lag som Södertälje och Västerås och istället slippa historielösa lag som Linköping och Växjö.

Är det inte så att motståndarsupportrar, och framförallt djurgårdare, brukar säga att vi inte har någon historia då vi inte har några guld? Lite konstigt att man då nämner Västerås som ett lag med historia, trots att de heller aldrig vunnit guld. Då borde väl i sådana fall Växjö också räknas som "ett lag med historia" med det tankesättet?

Vilka är de värsta/sämsta fansen SHL?
– Åh herre Gud, det finns så många. Men jag passar att uttala mig för jag får så mycket skit på Facebook annars.

Varför ställer man upp i en frågeenkät om man inte ens tänker svara på dem?

Vilka är de värsta/sämsta fansen SHL?
– Om jag måste svara så säger jag Linköping.

SHL:s värsta lag och varför?
– Om jag måste svara så säger jag Leksand.

Gillar inte detta när vissa utav supporterklubbarna inte motiverar varför man tycker som man gör, någon anledning finns det ju ändå?

Jag hittade en kul liten grej, men fann ingen tråd som var direkt lämplig och därför startar jag denna tråd. Den är avsedd för små notiser, reportage och liknande som inte behöver diskuteras alltför mycket. Jag tänker mig att den är relaterad till svensk hockey.

Kul sätt att få laget på fötter igen efter flera tunga förluster:
Skellefteå laddade med isstrip

9 dagar senare

Imponerande och kul!

Bobbes favorit Mr Englund uttalar sig om flickan:

– Det är osunt och flickan riskerar men för livet, säger ordförande Christer Englund till Svenska Dagbladet.

"Tänk om hon träffas av ett hårt skott och får framtida men" säger han i SvD.

Nog för att jag respekterar tjejerna och damerna som spelar damhockey, men några "hårda skott" av det slaget har jag aldrig sett på division 2-nivå. Vissa kommer ju knappt fram till mål med sina slagskott från offensiv blå... Det är inte direkt några Kenneth Kennholt vi pratar om.

Kommentar till måndagens match?
– Vi förlorade. Det finns inget mer att säga.
Beskriv dig själv som person?
– Jag gillar att sova.
Okej, men du har väl några fritidsintressen?
– Nej.
Så vad gör du en ledig dag?
– Sover.

Haha, säger som köttet: underbar artikel! 😃

• [raderad]

Ikväll delas priset till årets körkortsjunior ut. Det är för 25:e gången HV71 delar ut priset tillsammans med Centrala Trafikskolan.

Haha för att man kör bil bra eller får man körkortet betalt? Ã…rets körkortsjunior haha :lol:

Palle Kuling wrote

Ikväll delas priset till årets körkortsjunior ut. Det är för 25:e gången HV71 delar ut priset tillsammans med Centrala Trafikskolan.

Haha för att man kör bil bra eller får man körkortet betalt? Ã…rets körkortsjunior haha :lol:

Bland tidigare års vinnare finner vi troligen en viss Stefan Liv som vann med motiveringen " Stefan har med nytänkande idéer utvecklat rondellkörningen i Jkpg.."

(till er alla som behöver friska upp minnet: han gjorde ett uttalande om att han hade kört i fel färdriktining i en rondell en gång)

• [raderad]

jag hittar inte någonstans där vi diskuterat polisinsatsen i She-left-You. Efter att sett denna sekvens hoppas jag innerligt att insatschefen lyckas med att få en civil karriär. Som polis är han en katastrof.

Se själva:

http://www.youtube.com/watch?v=Y9ahG4PH6x4

http://expressen.se/sport/ishockey/1.601477/1.601477
Trist för Tälje! :lol:

Men allvarligt, det är riktigt pissigt att det inte finns målkameror (+domare) i kvalet till elitserien. Jag tycker visserligen att man borde ha målkameror även i allsvenskan - men där kan jag ändå till viss del köpa att de vill hålla nere kostnaderna. Men kvalserien?!? Det är ju katastrof egentligen. Med de extra inkomster+publicitet som de inblandade lagen får, så borde det inte vara några problem att bära en sådan kostnad.

Rätt skön intervju med Jämtin faktiskt. Notera särskilt när han frågar journalisten: Men om jag vänder på det och frågar dig, visst blir du irriterad om ett litet barn sitter och stör dig och skriker i ditt öra när du skriver? Då är det klart att jag blir irriterad när en motståndare sitter som ett plåster på mig.

Läs hela här: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1026778,00.html

13 dagar senare

Ord och inga visor för Luelås Jesse Niinimäki:
Luleå ger floppvärvninen Jesse Niinimäki en ny chans.
Kravet: stenhård sommarträning.
– Det blir ett stort steg i grabbens karriär, det närmaste han sommartränat är väl på en wakeboard, säger klubbdirektören Hans Chrunak.

Hela artikeln: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1038731,00.html

• [raderad]

Aftonbladet har koll

Vad jag trodde så heter våran lagkapten då Magnus Johansson och inte Tony Mårtensson.
Men vi kan ju ha ändrat ?

Fröberg wrote

Aftonbladet har koll

Vad jag trodde så heter våran lagkapten då Magnus Johansson och inte Tony Mårtensson.

Min dator blev helt knäpp när jag tryckte på länken ! :roll:
Kan även vara något annat också 😛

Fröberg wrote

Aftonbladet har koll

Alftonbladet har koll på allt som inte är värt att veta.

Måste du köra med sån konstig bildhost, klappklappandreas?

Fröberg wrote

Aftonbladet har koll

Bra koll där som vanligt!

13 dagar senare

Klick

Ärligt talat det sämsta förslaget som landat i denna liga. Es ska väll ändå bestå av svenska lag?