Var på konsert igår. Springsteen på Ullevi. Min första Springsteen-konsert.
Det var en sån där konsert där jag inte hade några förväntningar eller förhoppningar. Är nämligen inget hardcore-fan av The Boss men jag gillar hans musik. Herrejävlar vilken magisk kväll!
Han körde för det första utan förband, vilket bara var jävligt schysst. Sen spelade karlfan i 2 timmar och 55 minuter utan paus. Hur många artister bränner av en sån konsert idag? Jag vet, han har gjort längre och fetare konserter än så men detta var som sagt min första.
Det som imponerar mest är inte något av det som jag skrev ovan. Det är inte heller det faktum att han körde önske-konsert, dvs att publiken fick hålla upp skyltar med låtar som man ville höra och sen tog The Boss några skyltar och visade för bandet så spelades vederbörande låt. Och det är inte heller att han avslutade med "Twist And Shout", låten som förstörde Ullevi 1985.
Utan det är följande: Efter 32 år som artist, med otaliga världsturnéer och x antal miljoner på kontot så ser man en sak. Man ser en glädje. Han har så jävla kul på scen.
Kort och gott en toppkonsert. Betyget landar på 4/5. Litet minus för att han inte spelade Radio Nowhere eller Born In The USA. Bästa låtarna var: Marys Place, Long Walk Home och faktiskt American Land.