Mycket har sagts i denna tråd, en del som jag inte håller med om men jag hade ljugit om jag sagt att jag inte har några synpunkter kring hur saker och ting har skötts. Dock ser jag inget nytta av att yttre de åsikterna här eller någon annan stans.
Vi och dem känslan som funnits mellan “ståplats och sittplats” tycks ha växt en aningen mer vilket är jävligt synd. Ska vi förbättra stämningen och kulturen måste vi alla dra åt någorlunda samma håll. Det har blivit en del klagande från alla möjliga håll, att skriva t ex skriva av sig här eller sjunga “vi har Sveriges sämsta sittplats” gör ingen glad.
Alla är vi ansvariga över stämningen och kulturen i vår förening och jag hade gärna sett fler personer ta initiativ för att göra förbättringar inom dessa områden. Själv tog jag med min östgötafllagga senast mot Luleå för att sätta lite mer färg på läktaren och för att förstärka vår östgötska identitet. Inom en snar framtid ska jag förhoppningsvis på möte med en representant för att diskutera idéer om hur vi ska öka hockeyintresset här i stan. Jag har själv rätt många idéer men har ni några egna idéer är det bara att skriva till mig eller uppsöka mig under match så kan jag försöka ta med det till mötet. Mina idéer bygger mycket på hur vi ska förstärka vår identitet och stämningen i våran arena som i mina ögon har en enorma potentialer. Kan vi uppfylla de potentialerna så tror jag fullaste allvar att vi kan utmana Färjestad om andraplatsen i publikligan.
Inte för att vara allt för klyschig men jag tänkte avsluta med Ghandis kända citat: “be the change you wan’t to see in Cluben”.