Efter den ljudkuliss och den stämning som skapades igår så har jag ägnat en del i dag åt att fundera på varför det inte är så här oftare. En del i det är min uppmaning till både sittplatspubliken och till LHC: sluta vara så jävla PK!
LHC beskylls för att spela en "akademisk hockey". Inte vara tillräckligt obekväma att möta. Lite för lite hårdhet och elakhet. Men jag skulle vilja säga att det inte bara gäller själva hockeyn på isen. Utan också sittplatspubliken. Man sneglar lite på sin kostymklädda stolsgranne och funderar mer på vad han ska tycka om man skriker och tjoar, istället för att först och främst tänka på att hjälpa laget. För varje betongröv i slips som reser sig upp och vrålar så blir det lite mer obehagligt för motståndarna. Och lite lättare för LHC. Och kanske är det så att den där stolsgrannen inget hellre vill än att resa sig upp och ge hals. Men han tänker detsamma som du... Så släpp loss lite!
Men det är kanske ännu viktigare att ledningen i Cluben slutar vara så jävla PK hela tiden. Därför gillar jag en del av Mikes uttalanden på Twitter. Därför gillade jag att LHC gjorde en offentlig sågning av Junland. De kanske hade fel i sakfrågan, men det spelar ingen roll. LHC behöver vara lite mer obekväma i alla delar. Inte vara så jävliga känsliga för vad media tycker. Man behöver inte fördöma sina supportrar så fort någon bonnläpp från Skänninge skriver ett mail och kritiserar fansens långfingrar. För allvarligt talat... Folk kommer på matcherna ändå. Det enda LHC uppnår genom att kritisera sina fans är att just fansen slutar komma. Och då slutar det med en stämning som mot Växjö hemma senast.
Alltså! Våga vara lite mindre bekväma och akademiska. Våga vara lite wild, crazy och obekväma. Det skulle vi alla tjäna på. Sa ja!