Vart var alla banderoller som det var sagt på BITD ?
Inte en jävla banderoll var uppe, inget tifo, inget budskap.
Jag har sagt i flera år nu att ståplats kommer dö ut i CC om inget händer, folk har ryckt på axlarna och sagt att så inte är fallet.
Jag,mfl rekommenderade bojkott förra året när vi hade grymt bra drag på läktarn, men då passade det ju inte, nej det kan vi ju inte ha när det är så bra stämning. Nu är det för sent, nu har vi inget att komma med. Jag har varit på 3 matcher iår, resten har jag sett på tv med polarna. Där alla har varit aktiva på ståplats, men ingen har glöden längre och kommer knappast få tillbaka den.
Jag står vid ett stort jävla stup.
Ska jag gå match efter match och visa mina känslor, vråla ut min kärlek och hat. Vara som en fånge på permis 2-3 dagar i veckan, bli behandlad som skit. Bli avstängd och portat för skitsaker eller ska jag skita i det och se på matchen med polarna hemma och ha det trevligt och kunna avnjuta ett par öl. Jag skulle utan några större problem kunna få med mig minst 70 röststarka och fanatiska fans på matcherna. Personer som levt för LHC under under hela sin uppväxt i alla åldrar 18-40 år. Men som inte längre vill gå pga hur det sett ut under senare år och hur det ser ut nu. (Ja det snacket börjar bli uttjatat, men det är verkligen vi lever i.)
Att ställa krav på LHC nu är ju bara att glömma, det skulle vi gjort för länge sen, men då vågade inte WL ta några beslut och genomföra en bojkott. Nu är vid här, vid den dagen som flera sagt skulle komma. Inom 3år har LHC ingen ståplats publik längre, åker man ur ES så kommer även sittplats ta slipsen och knalla hem. Sponsorerna kommer dra sig ur, LHC står då där utan publik, utan pengar och undrar vad som gick snett. Det kan jag tala om redan nu för er, ni LYSSNADE inte på era supportrar, ni trodde ni kunde få allt på kort tid, men ni glömde bort alla dom som stog där i vått och torrt under alla år. Nu är det inte så många som står där längre och det kommer knappast inte bli fler. Då kan jag lova att det börjar ringa i mobiler runt om LKPG där LHC erbjuder precis allt det vi begärt att få under dessa år, det passar när det är kört i botten och pengarna sinar.
Vad fan står på ståplats idag, fjortisar som står och snackar i mobilen och pekar på vilken kille som är snyggast. Småungar som inte säger ett ljud under hela matchen. Visst jag förstår dom, dom har inga förebilder, dom vet inte hur det ska gå till eftersom dom inte fått uppleva det. Frågan är ju då om dom håller käften nu, hur ser det då ut om några år när det är dom som ska hålla i taktpinnen och vara dom som får hallen att gunga ?
Så vad kommer hända, jo det kommer bli bra stämning 1-2 gånger om året i CC på BITD samlingarna, plus under ett eventuellt slutspel.
VI ÄR DÄR NU..
Mycket skitsnack här nu från min sida, och mycket osammanhängande text..