en månad senare

Vet inte vart jag ska lägga det så lägger det här.

Verkar ”storma” lite kring ståplatspodden

LaumannBingo Biffen 😆

Vetefan.. Givetvis inte helt snyggt men inte så att Biffen är en officiell representant för LHC. Han är en glad supporter som vem som helst numera och Oscar Gustafsson och hans gelikar i Jönköping använder nog snarlikt språkbruk i inofficiella sammanhang.

Biffen har ju slagit och överlevt downs syndrom. Tycker han har fri lejd att uttrycka sig kring saker som dessa.

LaumannBingo Det är ju så tröttsamt. Oscar © Gustafsson. En vad jag kan se fullt vuxen man från Jönköping, sitter och lyssnar på en supporterpod från Linköping och blir pseudokränkt för att någon drar ett skämt. Sen var det kanske inte det bästa/roligaste men vafan.

“Om någon kört denna i HV hade jag tappat det”

Jadu Oscar, vart ska man börja. Det här samhället där man ska bli ett offer för minsta lilla (helst åt andra som i det här fallet), ropa högt för att visa alla hur god, fin, duktig o from man är har iallafall jag tröttnat på för länge sen.

Skaffa något vettigare att göra är väl mitt råd. Det här är ju bara så überlarvigt att ens bry sig om. Pinsamt att det dessutom kommer från en vuxen man. Väx upp snälla.

• Redigerad

Oscar hatar Cluben och gör vad som helst för att smutsa ner Linköping. Han skrev typ 1000 inlägg om hur äcklig Linköping HC är som förening i samband med Liv-hånet. Han ville nästan att kocken i restaurangen skulle gå ner på knä och be om ursäkt. Nä, skit i honom. Ignorera.

För att förtydliga att jag skrev att det ”stormar” beror alltså inte på att bara den här Oscar skrivit så utan flera andra som reagerar också

Humorn som utspelar sig när HV-fans för första gången någonsin ska lyssna på en WL-podd för att likt cirkulerande gamar vältra sig i misär, höra hur vi gråter och lider efter en jultorsk mot HV. Det enda de fick var en smädning av Glifford. Det är ödets ironi det. Klart som fan de tappar det. Mitt tips till dem är följande: Ratta inte in motståndarnas poddar.

Matematikern Det rimliga är kanske att göra som jag d.v.s. sluta lyssna på den där podden, för den är så dålig. Det är slöseri med tid.

18 dagar senare

Riv upp avstängningsbesluten och visa sympati för de avstängda. Allt gick åt helvete när Top3 försvann.

Ska vi åka ur ska vi göra det med stil.

Kjeppkinesen Vad hände med Luleås supportrar som sjöng ramsor om Kovacs döda kompis? Inte ett skit.