Okej, dags att inse allvaret. Det finns inte en chans att årets upplaga va LHC går till slutspel. Varför?!!
» Det finns noll hjärta och stolthet i laget
LHC har alltid hävdat och menat att man bara tar hit spelare som verkligen vill spela här och inte tittar i lönekuvertet först. Jo jo jag tackar. Den s.k "policyn" har man ju verkligen följt när cirka 20 spelare åkt runt på sina räckmackor hela säsongen och inte lyft ett finger för att offra sig.
» Varsågod Janne Karlsson - gnugga vidare på spelidén
Varför sparkade man Gunnar Persson, egentligen?! Jag menar "spelidén" är precis densamma och kedjorna likaså. Den ENDA skillnaden är att Janne Karlsson har huvudansvaret (som varit ansvarig tidigare för defensiven som läckt som ett durkslag) Man kunde lika gärna behållt Gunnar och sparat några kronor istället. Helvete, vad tänker man med i ledningen egentligen?!
» Forsätt satsningen mot eliten med 30+
Japp, yngre är överskattat. Plocka hem Oscar Ackeströms och Mikko Luomas hemliga bröder som precis passerat 38 års ålder så ska vi se på lyft i tabellen. ICKE. LHC bygger inget lag för framtiden, man bygger ett lag av dåtiden med spelare som hade formtopp hösten 94.
» Målvakterna?!
Skippa värvningen av back. Det som MÃ…STE in är en målvakt som inte läcker som vatten genom durkslag. Nu får det vara nog, ingen av våra målvakter håller elitserieklass idag och då spelar det ingen roll hur bra man är framåt när man har en ihålig ost därbak.
Slutligen, visst Jonas Junland är en talang. Men för att få den istiden som han och hans agent och scouter vill att han ska ha måste han förtjäna den. Knapp Division 1 klass idag. Dessutom är jag besynnerligt trött på att man får hur mycket istid som helst även att man är kass (undantag Ackeström idag). Kanske dags att införskaffa den berömda Leif Boork-frysboxen.
Nehej, i år blir det ju inget slutspel. Tack ledningen - ni agerade för sent. SÄTT NÄVEN I BORDET OCH KRÄV ATT JANNE SKA TA FRAM EN NY SPELIDÉ SAMT NYA KEDJOR!!!