Det luktar NHL över allting. Jag säger inget mer. Det här kommer defenitivt förstöra hockeyn ännu mer i Malmö. Jag tycker verkligen synd att publiken ska få en sån skitarena. Dessutom kommer den gapa tomt varje match!

Fula mål va det iaf.
kommer kanske va fullt första matchen då alla vill se den nya arenan, men sen kommer det bara vara onödigt mycket platser.

12 000 - 12 500 pers tror jag bestämt. Alltså den näst största inomhus arenan i Sverige.

Danmark tror jag,eller tyskland hIhi

Ahlberg wrote

12 000 - 12 500 pers tror jag bestämt. Alltså den näst största inomhus arenan i Sverige.

Globen tar väl 13850? eller minns jag fel?

Globen tar numera över 14000 åskådare i och med ombyggnaden till ståplats på ena kortsidan och är därmed störst. Tvåa är Scandinavium med drygt 12000. Alltså borde Malmös härke bli näst störst.

1. Globen (Stockholm), 14 119
  2. Scandinavium (Göteborg), 12 004
  3. Hyllie Arena (Malmö), 12 000 *
  4. Frölundaborg (Göteborg), 9 000
  5. Cloetta Center (Linköping), 8 500
  6. Johanneshovs (Stockholm), 8 422
  7. Läkerol Arena (Gävle), 8 265
  8. Löfbergs Lila Arena (Karlstad), 8 250
  9. Gränby Arena (Uppsala), 8 000 *
  10. Ejendals Arena (Leksand), 7 650
    .
  11. Kinnarps Arena (Jönköping), 7 038
    .
  12. Axa Sports Center (Södertälje), 5 850
    .
  13. Himmelstadlunds (Norrköping), 4 300

(* Ej byggda)

Heldragna wrote

Du har glömt Swedbank arena!

Den rymmer väl "bara" 7 260 åskådare (11:e plats)?

Gränby Arena?? Ska Almtuna spela i den eller? 8000 platser lär väl aldrig vara fullsatta då.

Dom har tydligen något slags elitsatsning på gång där

Magnusson wrote

Gränby Arena?? Ska Almtuna spela i den eller? 8000 platser lär väl aldrig vara fullsatta då.

Japp, så är det tänkt, men givetvis så är det ingen hockeyarena utan en "evenemangsarena som kan användas för ett varierat utbud av publikdragande tillställningar, inte bara idrott." Jo tjena, känns som man hört det förut....

Här finns lite info om den på Uppsala kommuns sida: Klick!

En undran: Kommer evenemangen räcka till alla "evenemangsarenor" ?

Magnusson wrote

En undran: Kommer evenemangen räcka till alla "evenemangsarenor" ?

Det räcker ju inte nu.. CC har ju aldrig några evenemang. Såg att arenabolagets chef precis sagt upp sig !

Nästa evenemang i Cloetta Center är....(håll i er nu)....den 12:e maj! Det bästa vore om LHC kunde köpa loss arenan billigt från Arenabolaget (som tydligen dras med en del ekonomiska problem och inte gör någon vinst på CC) och optimera arenan för hockeymatcher. F-n, tänk er hemmastå på halva sektion O3 och halva P3 och bortastå på halva sektion S3 eller T3 (reservera sittplatserna nedanför till bortasupportrar så slipper vi en massa tjaffs om att det kastas saker från bortastå). Det + färre omgångar skulle medföra att vi fick ett j-vla drag på matcherna! Mmm...

100% wrote

Nästa evenemang i Cloetta Center är....(håll i er nu)....den 12:e maj! Det bästa vore om LHC kunde köpa loss arenan billigt från Arenabolaget (som tydligen dras med en del ekonomiska problem och inte gör någon vinst på CC) och optimera arenan för hockeymatcher. F-n, tänk er hemmastå på halva sektion O3 och halva P3 och bortastå på halva sektion S3 eller T3 (reservera sittplatserna nedanför till bortasupportrar så slipper vi en massa tjaffs om att det kastas saker från bortastå). Det + färre omgångar skulle medföra att vi fick ett j-vla drag på matcherna! Mmm...

Hur skulle man fylla hemmastå då det är glest idag?

100% wrote

Men jag tror att det kommer ta många år innan vi har råd att köpa loss arenan eftersom vi har ingen bra ekonimi nu ( om jag få gissa)