Zola wroteJag var tyvärr inte närvarande på den senaste matchen mot Modo, men hade sms-information om läget under hela matchen. Att dömma av era kommentarer här i tråden så förstår jag att det var katastrof, men med handen på hjärtat; var det enbart målvaktens fel? De Tv-bilder jag såg visade mer på ett totalt huvudlöst backspel.
Jag såg inte 1-5 då jag blev så less på skiten att jag gick innan dess.
Men nej, det var absolut inte bara målvaktens fel.
0-1. Forwards går bort sig i egen zon och Hento ser aldrig den pucken.
1-2. Nytt försvarsspel á la hönsgård. Skröder lämnas fri. Otagbart för Hento.
1-3. Friläge efter att Aalto slagit årets indianare. Man kan alltid säga att en målvakt ska rädd frilägen också, men det finns ju ingen anledning för backarna att skänka bort lägena. Tycker inte Hento behöver ta på sig den heller.
1-4. Jättetavla av Henriksson. Fri sikt, pucken går "rakt igenom" Hento och ramlar in. Den ska han ta 10 ggr av 10.
Jag har fortfarande förtroende för våra målvakter. Att önska sig Norrena i julklapp är nog inte mycket värt, det är stor risk att du bli besviken när du får ett en stickad tröja av mormor istället.
Mitt förtroende för Hento har tappat, för att snart helt försvinna. Alldeles för många enkla mål som ramlar in. Det är dags att han visar vad det är han får betalt för. Och det är synd, för jag trodde mycket på honom.
Jag kan för övrigt tänka mig större besvikelser än stickade tröjor. 8)