Jag står över diskussionen om tänkbara ersättare till våra målvakter. Dels för att jag inte tror det kommer att ske, och dels för att jag har dålig koll på just målvakter. Men får jag önska så står en viss finländare, för närvarande i Columbus, högt på listan...
Now... Fransson gör en och annan skaplig match, men han har knappast visat sig vara bäst när det gäller, och gör inte stormatcher mer än några enstaka gånger under en säsong. Inget ämne som förstamålvakt i ett lag med guldambitioner.
Jag trodde hårt på Hento, det erkänner jag. Där har mina förhoppningar grusats ordentligt under denna första fjärdedel av serien. Men det är långt kvar, och det är möjligt att Henriksson kan lyfta sitt spel. Tvivlar dock på det då han känns sönderläst. För mycket fippel med puckarna på hårda, medelhöga skott utifrån och går ner på knä alldeles för tidigt vilket innebär att han är sårbar högt. Dessutom är han faktiskt ingen klippa med plocken. Många mål som går in högt på plocksidan.
Vore väl inte fel att testa Engstrand i några matcher, men påstå inte att det inte kan bli sämre. För det kan det. Garanterat. Om nu Engstrand får chansen så måste han också ta den. Målvaktspositionen är inget man har råd att hålla på och trixa med under pågående säsong. Efter vad jag hört så har han inte precis imponerat i Oskarshamn, men har inte heller varit dåligt. Blandar och ger, precis som Fransson typ.
Ã… andra sidan är ett SM-guld det enda som intresserar mig den här säsongen. Då måste man ha en jävligt bra målvakt. Det har vi inte i dagsläget.