Kan det inte bara vara så att Engstrand inte kommer bli mer än en talang? Jag har nog aldrig sett Engstrand spela, det ska jag villigt erkänna. Men samtidigt är jag ju heller inte "förförd" av utopin som man skapar kring Engstrand, kanske enbart av viljan att han ska vara en kommande stjärna.
Sedan kommer det ju tyvärr vara så att ett lag som Cluben som köper in spetskompetens varje år för att garantera sig ett lag med guldchans, så kommer utrymmet för talanger på sista hand. Framför allt på en så pass utsatt position som målvakter. De bästa rookiemålvakterna dyker upp i de lag där man inte har råd att köpa ett starkt lag och därför får "chansa" på vissa positioner.
Trots allt ser jag helst Norrena och Engstrand som målvaktspar nästa säsong. OM Engstrand har det där extra för att bli en stormålvakt så finns det ju ingen bättre "fadder" än Norrena. Jag hoppas för övrigt att man, om Norrena kommer, kommer skriva ett avtal där han får gå in i organisationen efter sin spelande karriär. Målvaktstränare ligger väl bäst till hands, men bara han får vara med och smitta av sitt sjuka tävlingsinriktade personlighet så blir det bra. =)