Med lite avstånd till matchen, så gillar jag fortfarande vad jag såg. Tycker att vi i denna matchen sitter ihop som ett lag sett över 60 minuter bättre än i de tidigare matcherna. Visst att det är försäsong, men när jag kollat Malmö tidigare så tycker jag att de har sett riktigt bra ut, vilket stärker ännu mer.
Heino var inne på att Ehn är en av ligans bästa 2-vägs centrar när han listade ligans mest underskattade spelare, och han måste läst den artikeln och bestämt sig för att gå från underskattad till skattad, för helvete vad jag tyckte den kedjan såg fin ut.
Marody började göra mig orolig i typ förra matchen, försvann lätt. Idag lugnade han de nerverna igen. Ser lugn, kalkylerad och jävligt spännande ut. Verkar ha oerhörd kemi med Tuomaala, som överraskade mig något enormt inledningsvis med hur “med i matchen” han var. Försvann givetvis en bit in i matchen, men det förväntar man ju sig för en spelare som inte lirat på drygt ett år (om han inte heter Oscar Fantenberg och inte är mänsklig).
Gitarren har också sett så jävla toklugn ut senaste 3 matcherna, händer noll flashiga grejer men känns så jävla trygg. Hoppas inte detta är en klassisk “se bra ut på försäsong”-grej.
Finns saker att jobba på, bland annat tycker jag att vissa spelare har en tendens att kanske spela lite för svårt. Men framförallt PP, där händer det inte mycket, dock känns det som en sån grej som kommer igång. Jag hade varit mer orolig om det var tvärt om, PP ger mål stup i kvarten och 5v5 ger noll.
Men avslutningsvis… Är det verkligen en back man ska peta in i detta? Känns för mig myyyyyycket mer aktuellt med en C2 och Karla på kant.