Jocke :
Jag är egentligen en riktigt juniorhockeynörd men ger mig ändå in i den här A lags’diskussionen’.
Jag kände inte igen allt detta runt Holmertz när det gäller stagnation. Så därför forskade jag lite i hans förra säsong. Han opererade sin handled efter en komplicerad dubbelfraktur, det gjorde att han inte kunde träna sin överkropp alls förrän augusti månad och vi alla vet ju att ingen bygger mycket muskler den tiden av året. Han lyckades komma med till Hlinka Cup och lyckades över all förväntan där.
Någonstans runt slutet av oktober och ett par månader senare hade han stora problem med några nerver i handleden som gjorde att han tappade viss kontroll på pucken i vissa situationer och det är ju, normalts sett, en av hans starka sidor.
Däremot var han helt enastående under februari - april i j20 med 1-1.5 poäng/match och med en defensiv som var ruggig samtidigt. Jag såg själv några av dessa matcher och han var riktigt bra i väldigt många matcher.
Han var tydligen första reserv för offensiven till u18 VM men fick istället åka med u19 landslaget där även Krantz var med. Enligt Hockeysverige var han enctoppspelare under de två matcher han spelade där.
Info:n har jag fått från folk inifrån LHC men även från folk runt Holmertz. Jag är hyfsat god vän med ett par andra föräldrar som Holmertz har spelat med under åren i LHC.
Det är riktigt att hans säsong var lite upp och ner men egentligen var den bättre än väntat med tanke på utgångsläget i augusti.
Nu hoppas vi på en seger till imorgon!