stefan wroteFrågan här, när det gäller sparkade spelare och Mårtenssons situation, är ju också hur avtal och kontrakt ser ut... Tony är ju uthyrd av LHC och jag vete sjutton om man skrivit in att man kan avbryta det hursomhelst, med tanke på att LHC antagligen satt sprätt på en del Tony/Weinhandl-pengar i ersättningsspelare och troligen inte är intresserade av att riskera sin ekonomi. Jag tror knappast man spelar ett så högt spel att en dålig insats av Tony (eller Weinhandl) innebär att det blir helt andra förutsättningar...
Finnarna har väl antagligen rena kontrakt och de kanske kan brytas om klubben är missnöjda.
Ryssarna kan nog bryta Tonys kontrakt hur som helst men det lär inte påverka ersättningen till LHC. Inte heller det faktum att det är Kazan som betalar Mårtenssons lön året ut (vid kontraktsbrytning brukar spelaren få ekonomisk kompensation).
Däremot skulle jag, rent hypotetiskt självklart, kunna tänka mig att Kazan erbjuder LHC att få tillbaka Mårtensson och betala en del av hans kontrakt, för att de på så sätt ska slippa betala hela lönen och få en extra plats för en annan utlänning. Men som det verkar har han ju presterat bra där borta så finns väl ingen anledning för dem att sparka honom.