Vet inte vad ni tycker, men jag tycker våran nr 9 förtjänar en tråd.
Han är den perfekta liraren, och jag hoppas cluben gör allt för att behålla honom. Men forsätter han som han gör nu så lär anaheim dra i honom redan efter den här säsongen.
Delad i poängligan just nu och 10 poäng de senaste 5 matcherna. 9 poäng till så blir han den första över 50 poäng i Clubens historia
06/07 Mårtensson, Tony 36 13 28 41
05/06 Mårtensson, Tony 49 16 30 46
04/05 Huselius, Kristian 34 14 35 49
03/04 Peltola, Mikko 47 14 29 43
02/03 Eklund, Per 50 7 27 34
Hoppas han stannar i Cluben, men efter 3 bra säsonger i cluben och diverse landslagstuneringar så lär ju inte en till nhl sejour inte vara så speciellt långt borta. Om det blir i Anahiem eller någon annan klubb får tiden utvisa.
Han har ju sagt att han inte åker över om det inte är ett riktigt bra erbjudande, men jag tror många nhl klubbar utan tvekan skulle ge han ett bra envägskontrakt utan att blinka. Får väl hoppas att jag har fel på den punkten, men det går inte blunda för verkligheten. Allt stämmer för tillfället åldern, prestationerna och den rutin han byggt på sig sen förra sejouren.
Allt hänger upp till Tony själv, och vilket beslut han än tar efter säsongen så är han och förblir alltid välkommen till Cluben.
Finns bara en Tony Mårtensson!