Gud tyvärr är det tydligt att Isak fortfarande inte är i form
Isak har ju inte varit i form i landslagssammanhang på 5 år? Ska vi vänta ytterligare 5 år på att han ska hitta formen?
Gud Frankrike är på en helt annan nivå, vi har inte en spelare som hade platsat i deras elva.
Men enligt så kallade “experter” och drönare till fans så har ju vi världens bästa anfall? De skulle väl lätt kunna gå in i vilken startelva som helst? Eller kan det vara så att vi gravt överskattar vikten av att ha så många fixstjärnor i laget? Trots allt, det var samma läge 2017 (kanske sämre eftersom vi inte hade någon uttalad stjärna) och då slog vi dem med 2-1.
Drönare och experter har glömt bort vikten av att ha ett kollektiv, det är kollektivet som har lett oss till framgångar genom historien. Nu förlitar vi oss på att individuell briljans ska ta Sverige vidare, men individuell briljans är något som sker i särskilda ögonblick och avgörande lägen - inte något man förlitar sig på som sin spelidé. Tyvärr verkar det som att Potter är bakbunden av förbundet att gå åt det här hållet, vilket visade sig i matchen när han ställde upp så pass offensivt – mot Frankrike av alla lag. I bytena visas det också när Isak får stanna kvar på planen alldeles för länge samtidigt som en rollspelare och målskytt som Nygren (kan också figurera som falsk nia vilket hade behövts) får sitta kvar på bänken fram tills matchen är körd. Istället tar han in en dribbler i Taha Ali som, förutom att dribbla, inte har några andra kvalitéer alls.
Kan inte direkt påstå att jag ser framemot att se det svenska fotbollslandslaget framöver. Om landslaget 2016-2021 fick mig att tro på svensk fotboll igen så har landslaget 2022-2026 fått mig att nästan helt och hållet tappa suget kring svensk landslagsfotboll (i synnerhet de två senaste åren och ett mediokert VM ändrar inte på det).